{!!!#- {id="Dixsjg7NbllG" .huomautus .hidden-print visible="%%'ohj1s19d11vika'|belongs%%" nocache="true"} **HUOMIO!** [Olen laittanut sinulle sähköpostia otsikolla: Ohj1: täydennä d11 kuntoon tai ota yhteyttä]{.red}. Laitathan kuntoon tai otat yhteyttä! !!!}

Ohjelmointi 1 -luentomonisteen täydennykset

Muuttujat

Aliohjelmat

Taulukot

Syntaksi, muotoilu ja käytänteet

Kääntäminen

Debuggaus

Muut

{}

1. Muita lisäsivuja

Tähän on koottu sivuja joita muuten kurssilla tarvitaan ja joihin ei ole linkkiä jo yläpalkissa

Muita kursseja

2. Monisteen “extra”-täydennyksiä, lue oman harrastuneisuuden mukaan

Kesken…

#

3. Nuorten pelikerhojen lisäsivut

4. Erilaisia opiskelusivustoja

Näihin pitäisi kirjoittaa suosituksia/selityksiä rinnalle kun joku ehtii…

5. Jypelin koodimäärät

(Päivitetty 18.2.2020)

Visual Studion mukaan (laskee vain koodirivit jotka tekevät jotain, ei tyhjiä yms.) Jypelin koodirivimäärät ovat:

  • Jypeli.dll (ei sisällä varsinaista fysiikkamoottoria, mutta fysiikkamoottorien abstraktiot ja yleisen pelilogiikan): 14 679
  • Jypeli.Physics2d.dll (Physics2d-fysiikkamoottori): 3 799

Yhteensä Jypelin koodia on siis 18 478 riviä.

Jypeli toki hyödyntää MonoGamea, jonka pääkirjasto on 26 555 riviä. Tämän lisäksi fontteihin käytetään SpriteFontPlus-kirjastoa jossa on lisäkirjastoineen 2 447 koodiriviä.

Täten kaikkea ajettavaa koodia on 47 480 riviä. Jos mukaan lasketaan aivan kaikki rivit (myös tyhjät), lukema on 169 877 riviä

Vastaavia tietoja TIMistä löytyy: https://tim.jyu.fi/view/tim/kehittajat#tilastoja-koodista

6. Ohjeet Wiki sivun muuntamiseksi TIM-sivuksi:

#

MacOS ohjeet Ohj1 kurssille

Tähän on listattu kootusti ohjeet jotta kurssin suorittaminen on mielekästä myös macillä. Jos luulet että joku asia tarvitsee macOS ohjeet niin vinkkaa siitä.

#

These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.