The page has been modified since the last reload. Refresh now?

There are {{ $ctrl.pendingUpdatesCount() }} pending paragraph updates.

Ohjelmointi 1 -luentomonisteen täydennykset

Muuttujat

Aliohjelmat

Taulukot

Syntaksi, muotoilu ja käytänteet

Kääntäminen

Debuggaus

Muut

{}

1. Muita lisäsivuja

Tähän on koottu sivuja joita muuten kurssilla tarvitaan ja joihin ei ole linkkiä jo yläpalkissa

Muita kursseja

2. Monisteen “extra”-täydennyksiä, lue oman harrastuneisuuden mukaan

Kesken…

#

3. Nuorten pelikerhojen lisäsivut

4. Erilaisia opiskelusivustoja

Näihin pitäisi kirjoittaa suosituksia/selityksiä rinnalle kun joku ehtii…

5. Jypelin koodimäärät

Visual Studion mukaan (laskee vain koodirivit jotka tekevät jotain, ei tyhjiä yms.) Jypelin Windows-version koodirivimäärät ovat:

  • Jypeli.dll (ei sisällä varsinaista fysiikkamoottoria, mutta fysiikkamoottorien abstraktiot ja yleisen pelilogiikan): 18 470
  • Jypeli.Physics2d.dll (Physics2d-fysiikkamoottori): 4 395
  • Jypeli.SimplePhysics.dll: 365

Jypeli toki hyödyntää MonoGamea, jonka pääkirjasto on 21 521 riviä. Sitten MonoGameen liittyy myös seuraavat kirjastot, joita ei käytetä pelissä mutta joita käytetään contentin kääntämiseen:

  • MonoGame.Framework.Content.Pipeline.dll: 12 688
  • MonoGame Pipeline Tool (käyttöliittymä contentin kääntämiselle): 3 995
  • 2MGFX (MonoGame käyttää shadereiden kääntämiseen): 9 075

Yhteensä Jypelin koodia on 23 230 riviä, MonoGamen koodia 47 279 riviä ja kaikkea koodia 70 509 riviä.

Vastaavia tietoja TIMistä löytyy: https://tim.jyu.fi/view/tim/kehittajat#tilastoja-koodista

6. Ohjeet Wiki sivun muuntamiseksi TIM-sivuksi:

#

MacOS ohjeet Ohj1 kurssille

Tähän on listattu kootusti ohjeet jotta kurssin suorittaminen on mielekästä myös macillä. Jos luulet että joku asia tarvitsee macOS ohjeet niin vinkkaa siitä.

#

These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.