Kuvien ja äänien tuominen peliin

Jos haluat käyttää pelissä omia kuvia, ääniä tai tekstitiedostoja, ne täytyy ensin liittää mukaan projektiin, jotta ohjelmointiympäristö tietää, että mistä kuva- ja äänitiedostot löytyvät.

Alla olevat ohjeet on tehty Visual Studiolle, mutta samat ohjeet pätevät muitakin editoreita käytettäessä, hieman soveltaen.

1. Tiedostojen tuominen

  1. Mikäli peliprojektissasi ei jo ole kansiota nimeltä Content, tee sellainen klikkaamalla projektin päältä hiiren oikealla ja Add -> Directory.
  1. Tallenna haluamasi kuva / ääni / tekstitiedosto Content-kansioon Resurssienhallinnassa / Finderissa. Voit lisätä tiedoston myös Riderista käsin valitsemalla Content-kansion päällä hiiren oikea, ja Add -> Existing Item.

  2. Lisäämäsi tiedosto tulee näkyviin Content-kansion sisälle. Klikkaa tiedostoa hiiren oikealla, valitse Properties ja muuta Copy to Output Directory olemaan Copy if newer.

  1. Nyt voit käyttää lisäämääsi tiedostoa koodissasi, esimerkiksi norsu.Image = LoadImage("norsu");. LoadImage-funktio hakee tiedostoja automaattisesti Content-kansion sisältä.

These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.