Kuvien ja äänien tuominen peliin
Jos haluat käyttää pelissä omia kuvia, ääniä tai tekstitiedostoja, ne täytyy ensin liittää mukaan projektiin, jotta ohjelmointiympäristö tietää, että mistä kuva- ja äänitiedostot löytyvät.
Alla olevat ohjeet on tehty Visual Studiolle, mutta samat ohjeet pätevät muitakin editoreita käytettäessä, hieman soveltaen.
1. Tiedostojen tuominen
- Mikäli peliprojektissasi ei jo ole kansiota nimeltä
Content, tee sellainen klikkaamalla projektin päältä hiiren oikealla ja Add -> Directory.
Tallenna haluamasi kuva / ääni / tekstitiedosto
Content-kansioon Resurssienhallinnassa / Finderissa. Voit lisätä tiedoston myös Riderista käsin valitsemalla Content-kansion päällä hiiren oikea, jaAdd -> Existing Item.Lisäämäsi tiedosto tulee näkyviin Content-kansion sisälle. Klikkaa tiedostoa hiiren oikealla, valitse
Propertiesja muutaCopy to Output DirectoryolemaanCopy if newer.

- Nyt voit käyttää lisäämääsi tiedostoa koodissasi, esimerkiksi
norsu.Image = LoadImage("norsu");.LoadImage-funktio hakee tiedostoja automaattisestiContent-kansion sisältä.
These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.