Sinun täytyy ensin valita lukiosi päästäksesi tekemään tehtäviä!

# mikalukio
# tableForm_table

Please to interact with this component.

# laitalyseo

Ohjelmointi 1, Lukion toteutus

TIMin käytöstä, avaa ja lue tämä jos et ole TIMin kanssa tuttu.

Tervetuloa opiskelemaan ohjelmointia! 😍

Kurssin aikana opit tekemään tietokoneohjelmia käyttäen C#-ohjelmointikieltä.
Kurssin aikana opit tekemään tietokoneohjelmia käyttäen C#-ohjelmointikieltä.

1. Kurssin osa-alueet ja edistyminen

# aikajana
Tiedot päivittyvät 6 tunnin välein. Viimeksi:

Please to interact with this component.

{}


Osa-alue 32
5.8.
33
12.8.
35
26.8.
37
9.9.
40
30.9.
43
21.10.
45
4.11.
47
18.11.
49
2.12.
51
16.12.
2
6.1.
4
20.1.
7
10.2.
10
3.3.
Luennot 1&2 3&4 5&6 7&8 9&10 11&12 13&14 15&16 17&18 19&20 21&22 23&24
Deadlinet HT1 (suu-
nnitelma)
Väli-
kysely
Debug-
näyte

HT2
(50%)
Tentti-
ilmo
HT3
(100%)
Ohjaus 1 2 3 4 5
Demo 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Summa d%
Pisteet

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Korjattu

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Tunnit

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

# miten-aloitan

2. Miten pääsee alkuun

  1. Vastaa esitietokyselyyn.
  2. Tee kurssin esi-demotehtävät.
  3. Lataa ja asenna kurssin työkalut.
  4. Katso kurssin avausluento.

3. Kurssin oppimistavoitteet

Kurssin aikana sinun on tarkoitus oppia seuraavia asioita (osaamisen taso sovelletulla Bloomin asteikolla: 1=muistaa, 2=ymmärtää, 3=osaa soveltaa, 4=osaa analysoida, 5=osaa arvioida, 6=osaa luoda)

Siirrä alla osaamisesi (punainen pallukka) aina sitä vastaavalle kohdalle. Keltainen ruutu on tavoite johon tulisi päästä kurssin lopuksi. Ruksaa ensin muokkaa.

# goaltable2

Please to interact with this component.

Osattava asia123456
Rakenteisen ohjelmoinnin perusajatus o
Algoritminen ajattelu o
C#-kielen perusteet o
Peräkkäisyys o
Muuttujat o
Aliohjelmat ja funktiot o
Parametrin välitys o
Ehtolauseet o
Silmukat o
Taulukot o
Tiedostot ohjelmasta käytettynä o
Olioiden käyttö o
Yksikkötestit (TDD) o
Debuggerin käyttö o
Lukujärjestelmät, ASCII-koodi o
Rekursio o
Dokumentointi ja sen lukeminen o

# suorittamisesta

4. Kurssin sisältö ja läpäiseminen

Opiskele seuraavasti:

Huomaa että lukion 2 viikkoa on aikataulussa yksi yliopistokurssin viikko. Eli kun alla puhutaan viikosta, se jakautuu lukiossa kahden viikon ajalle.

  1. Katso aina kukin viikon luentosivulta, mitkä M:-merkityt monisteen kohdat pitäisi lukea ennen luennon katsomista. Lue ko. monisteen luvut etukäteen.
  2. Katso ko. kerran luentovideo luentosivulta ja tee samalla siinä mahdollisesti olevia tehtäviä.
  3. Tee ko viikon pääteohjaustehtävät joissa harjoitellaan niitä teknisiä haasteita, jotka liittyvät ko kerran viikkotehtäviin (demoihin).
  4. Tee ko viikon demotehtävät.
  5. Kun demotehtävien takaraja (deadline) menee umpeen, katso ko tehtävien palautusvideo.
  6. Korjaa joko videon katsomisen aikana tai sen jälkeen omat vastaukset "oikeiksi". Eli jokaiselta demokerralta pitää olla lopuksi vähintään 7p.
  7. Jatka kohdasta 1. seuraavan viikon asioilla.
# viikkorytmi

Pakolliset suoritukset

  1. Demotehtävät (eli viikkotehtävät) (max 6 p)
    • Tehdään kurssin osa-alueiden tehtäviä, joista ansaitaan pisteitä.
  2. Harjoitustyö (läpi/ei)
    • Tehdään peli/muu ohjelma, jossa hyödynnetään kurssin oppisisältöjä.
  3. Debuggausnäyte (läpi/ei)
    • Osoitetaan riittävä pätevyys debuggerin käytöstä.
  4. Tentti (max 24 p)
    • Tehdään kurssin oppimistavoitteita testaava tentti, josta ansaitaan pisteitä.

Oppimateriaali ja opetustapahtumat

  1. Moniste eli kurssin "oppikirja"
    • Kurssin oppimateriaali aihealueittain.
  2. Luennot
    • Edetään ja käydään kurssin asiat läpi opettajajohtoisesti aihe kerrallaan.
  3. Pääteohjaukset
    • Tehdään kurssin tehtäviä ryhmässä tai itsenäisesti tuntiopettajien avustamana.
  4. HT ohjaukset
    • Saadaan apua harjoitustyöhön liittyviin ongelmiin ja voidaan tarkistuttaa HT:n vaiheita.
# yhteystiedot

5. Yhteystiedot

6. Kurssilla tehtyjä pelejä

# Video1

Ohjelmointi1 -kurssilla tehtyjä pelejä keväällä 2014

# Video3

Ohjelmointi1 -kurssilla tehtyjä pelejä syksyllä 2014

# Video2

Ohjelmointi1 -kurssilla tehtyjä pelejä keväällä 2015

These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.