Ohjelmointi 1, syksy 2024, luento13
#
L13
13. luento: ma 14.10.2024 klo 12:15-14:00: Merkkijonojen paloittelu. Harjoitustyön aloittaminen.
- M: 17. Merkkijonojen paloittelu
- Pelikenttä merkkijonosta:
- Matriisit.cs - matriisiesimerkkejä
- KentanMuokkaus - muutetaan taulukko merkkijonoksi, erot luennon 12 versioon
- AngryLego.cs - peli aluille, kenttä merkkijonosta (ks: ruutukenttä)
- Katso myös video GalaxyTripin tekemisestä ja sen lähdekoodi.
- Muita "livenä tehtyjä" harjoitustyön tasoisia "pelejä":
- Tiernapoikapeli yliopiston pikkujouluja varten 2013:
- 2013 esimerkki: AmebaDanceWars refaktorointi, if-lauseiden vähentäminen olioita käyttämällä
- pohjaksi AmebaDanceWars.cs
- koko muutoshistoria
- .cs (diff) - lisätty Ameba-luokka ja omaAmeba osaa tanssia
- .cs (diff) - lisätty !VastusAmeba-luokka, joka osaa arpoa ja tehdä omat liikeensä
- .cs (diff) - lisätty !OmaAmeba-luokka, joka osaa tallettaa omat suoritukset ja periaatteessa laskea pisteet
- .cs (diff) - lisätty !SuoritusValmis-delegaatti -tyyppi, jolla ameba voi ilmoittaa, että pyydetty homma on tehty
- .cs (diff) - vaihdettu luokan nimeksi !TanssiAmeba ja lisätty joukko taustatanssijoita, korjattu myös että arpoo liikkeitä tason mukaan (ennen otti määrän aina Begin-metodin suoritushetkellä).
- muunneltu versio olioilla AmebaDanceWars.cs
- Luennon koodit versionhallinnassa (valmista ohjelmaa varten ota hakemistosta .exe, .dll ja content-kansion kaikki tiedostot).
- luento videona MP4 alkuperäinen, MP4 kännykkäversio
- Kuvaaja.cs - pohja demo 7 tehtäville
- Taulukot.cs - pohja taulukkotehtäville
- AngryLego.cs - luentojen yksinkertaisin versio, muutama seinä, ei vielä liikettä
- Luennolle tehdyt koodit versionhallinnassa
- Luennon koodit versionhallinnassa
- 13. luento videona Osa 1 ja2 MP4 alkuperäinen
These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.