Sinun täytyy liittyä kurssialueelle päästäksesi tekemään tehtäviä!

Valitse yksi seuraavista vaihtoehdoista:

Mikäli aiot suorittaa kurssin avoimen yliopiston toteutuksella, tarkista ja valitse, että olet tehnyt seuraavan:

  • Please to interact with this component.

    Olen ilmoittautunut Avoimen yliopiston Ohjelmointi 1 -opintojaksolle.

Mikäli olet Jyväskylän yliopiston opiskelija, mutta haluat suorittaa kurssin aikatauluttomana, valitse seuraava:

  • Please to interact with this component.

    Olen perusopiskelija, joka suorittaa kurssia aikatauluttamattomana versiona.

Vaihtoehtoisesti voit liittyä kurssialueelle myös ilman ehtoja. Tällöin et kuitenkaan saa mitään merkintää kurssisuorituksesta. Tämä vaihtoehto on niille, jotka haluavat sivistää itseään ohjelmoinnissa.

  • Please to interact with this component.

    En halua suoritusmerkintää kurssista.

Haluan suorittaa normaalin aikataulutetun kurssin. Silloin älä liity kurssialueelle, vaan ilmoittaudu Sisulla ja mene kurssin kotisivulle päällä olevasta Koti-ikonista.

  • Please to interact with this component.

    Haluan suorittaa aikataulutetun version.


Valittuasi suoritustavan, liitä itsesi kurssialueelle alla olevasta painikkeesta.

Ohjelmointi 1, Avoimen yliopiston toteutus lukuvuonna 2022-2023

# groupjoin

Please to interact with this component.

Group join

Tervetuloa opiskelemaan ohjelmointia! 😍

Kurssin aikana opit rakentamaan tietokoneohjelmia käyttäen C#-ohjelmointikieltä.
Kurssin aikana opit rakentamaan tietokoneohjelmia käyttäen C#-ohjelmointikieltä.

1. Kurssin osa-alueet ja edistyminen

# aikajana
Tiedot päivittyvät 6 tunnin välein. Viimeksi:

Please to interact with this component.

{}


Osa-alue 0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
12
12
Luennot 1&2 3&4 5&6 7&8 9&10 11&12 13&14 15&16 17&18 19&20 21&22 23&24
Deadlinet HT1 (suu-
nnitelma)
Väli-
kysely
Debug-
näyte

HT2
(50%)
Tentti-
ilmo
HT3
(100%)
HT4 (esit-
tely)
Tentti
Ohjaus 1 2 3 4 5
Demo 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Summa d%
Pisteet

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Korjattu

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Tunnit

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}

  • Jos haluat osallistua luentojen tai demopalautusten live-tilaisuuksiin, siirry niihin aina tästä: r.jyu.fi/ohj1.
  • Jos taas haluat osallistua ohjauksiin, siirry meneillään olevan viikon pääteohjaussivulle yllä olevasta menusta.
# miten-aloitan

2. Miten pääsee alkuun

  1. Vastaa esitietokyselyyn.
  2. Tee kurssin esi-demotehtävät.
  3. Lataa ja asenna kurssin työkalut.
  4. Osallistu avausluennolle zoomissa/paikanpäällä tai katso sen videotallenne jälkikäteen.
  5. Ala työstämään kurssia yksi osa-alue kerrallaan.

3. Kurssin aikataulu

Huom! Vaikka aikatauluttoman kurssin kävijöillä ei ole varsinaisia deadlineja, on tentti tehtävä sille varattuna päivänä (kolme mahdollista päivää). Myös harjoitustyö ja debuggausnäyte tarkastetaan ihmisen toimesta, ja näitä varten on varattava aika.

Jos ei pääse osallistumaan HT:n esittelytapahtumaan muiden opiskelijoiden kanssa, on omasta pelistä videoitava oms esittelyvideonsa ja palautettava se jollekin ohjaajalle tarkistettavaksi ja hyväksytettäväksi.

# tarkeatpvm

Open plugin

TODO Opettajille: Kyselyt vievät syksyn toteutuksen kyselyihin. -AJL

09 May 23

4. Ohjaus

Ajalla syyskuu-joulukuu (tutkinto-opiskelijoiden syksyn toteutus): Harjoitustyön ohjaus- ja näyttöajat varataan syksyn tuntiopettajilta.

Ajalla tammikuu-huhtikuu (tutkinto-opiskelijoiden kevään toteutus): Demo- ja harkkaohjaus tapahtuu kuten tutkinto-opiskelijoillakin. Ks ohjeet tutkinto-opiskelijoiden kevään toteutuksen sivuilta (muista palata sitten tänne sivulle takaisin).

Ajalla huhtikuu-toukokuu (tutkinto-opiskelijoiden kevään toteutus): Harjoitustyön ohjaus ja tarkastus ajanvarauksella tästä linkistä

Ajalla kesäkuu-elokuu: TODO

TODO opettajille: Miten ohjaus varataan kesällä? -AJL

07 Jun 23 (edited 07 Jun 23)

5. Kurssin oppimistavoitteet

Kurssin aikana sinun on tarkoitus oppia seuraavia asioita (osaamisen taso sovelletulla Bloomin asteikolla: 1=muistaa, 2=ymmärtää, 3=osaa soveltaa, 4=osaa analysoida, 5=osaa arvioida, 6=osaa luoda)

Siirrä alla osaamisesi (punainen pallukka) aina sitä vastaavalle kohdalle. Keltainen ruutu on tavoite johon tulisi päästä kurssin lopuksi. Ruksaa ensin muokkaa.

# goaltable2

Please to interact with this component.

Osattava asia123456
Rakenteisen ohjelmoinnin perusajatus o
Algoritminen ajattelu o
C#-kielen perusteet o
Peräkkäisyys o
Muuttujat o
Aliohjelmat ja funktiot o
Parametrin välitys o
Ehtolauseet o
Silmukat o
Taulukot o
Tiedostot ohjelmasta käytettynä o
Olioiden käyttö o
Yksikkötestit (TDD) o
Debuggerin käyttö o
Lukujärjestelmät, ASCII-koodi o
Rekursio o
Dokumentointi ja sen lukeminen o

# suorittamisesta

6. Kurssin sisältö ja läpäiseminen

Pakolliset suoritukset

  1. Demotehtävät (max 6 p)
    • Tehdään kurssin osa-alueiden tehtäviä, joista ansaitaan pisteitä.
  2. Harjoitustyö (läpi/ei)
    • Tehdään peli/muu ohjelma, jossa hyödynnetään kurssin oppisisältöjä.
  3. Debuggausnäyte (läpi/ei)
    • Osoitetaan riittävä pätevyys debuggerin käytöstä.
  4. Tentti (max 24 p)
    • Tehdään kurssin oppimistavoitteita testaava tentti, josta ansaitaan pisteitä.

Oppimateriaali ja opetustapahtumat

  1. Moniste
    • Kurssin oppimateriaali aihealueittain.
  2. Luennot
    • Edetään ja käydään kurssin asiat läpi opettajajohtoisesti aihe kerrallaan.
  3. Pääteohjaukset
    • Tehdään kurssin tehtäviä ryhmässä tai itsenäisesti tuntiopettajien avustamana.
  4. HT ohjaukset
    • Saadaan apua harjoitustyöhön liittyviin ongelmiin ja voidaan tarkistuttaa HT:n vaiheita.

Kurssin arvolauserajat (vahvistetaan kunkin tentin kohdalla aina erikseen)

  • 5: 26 p
  • ...
  • 1: 12 p

"Takuu", jos tenttiä ei läpäistä

# yhteystiedot

7. Yhteystiedot

Kurssin sisältöasiat

Avoimen opintopalvelut

8. Edellisten kurssien pelejä

# Video1

Ohjelmointi1 -kurssilla tehtyjä pelejä keväällä 2014

# Video3

Ohjelmointi1 -kurssilla tehtyjä pelejä syksyllä 2014

# Video2

Ohjelmointi1 -kurssilla tehtyjä pelejä keväällä 2015

These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.