Opettajaverkostotapaaminen Tampereella 17.12.2019

Tärkeää

• Kiitokset kaikille osallistujille! Pyrimme lisäämään materiaalit sitä mukaa kun saamme ne esiintyjiltä ja työryhmiltä.
Poranen Timo (68 edits); Vesa Lappalainen; Terhi Kilamo (2 edits); Nea Pirttinen (2 edits); Ari Korhonen; Lassi Haaranen (2 edits) 17 Dec 19

Tapahtuman tiedot

Älykkäät oppimisympäristöt ja niiden sisällöntuotanto -hanke kutsuu ohjelmoinnin ja muiden peruskurssien opettajat yhteiseen verkostotapaamiseen Tampereelle 17.12.2019 Tampereen yliopiston keskustakampukselle. Tapaamisessa jaetaan kokemuksia ohjelmoinnin opetuksesta eri korkeakouluissa ja tavataan muita saman alan opettajia. Ohjelmassa on yhteinen aamupäivä ja iltapäivällä keskustelua ja verkostoitumista teemoittain. Teemat ovat:

• Ohjelmoinnin perusopetus
  • Tietorakenteet ja algoritmit
  • Tietokannat
  • Web-ohjelmointi
  • Tietoturva ja muut erikoisalat

Kutsu tapahtumaan .pdf-formaatissa.

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu tapahtumaan viimeistään 15.12.2019. Mahdolliset jälki-ilmoittautumiset voi tehdä sähköpostitse suoraan Timo Poraselle (timo.poranen@tuni.fi).

Matkakulut voidaan tarvittaessa maksaa ÄlyOppi-hankkeelta. Tiedustelut: Nea Pirttinen.

Ennakkotehtävä iltapäivän pienryhmien tapaamiseen: Ennen tapahtumaa tulisi kunkin korkeakoulun edustajan koota perustiedot keskeisistä kursseista (ohjelmoinnin perusopetus, tietorakenteet ja algoritmit, web-ohjelmointi, tietokannat, muut). Tiedot kootaan yhteenvetotaulukkoon.

Tiedot voi lähettää osoitteella: timo.poranen@tuni.fi tai sitten oman yliopistosi edustajalle ÄlyOppi-hankkeessa).

Vesa Lappalainen 17 Dec 19

Rinnakkaisten tilaisuuksien materiaalit ja tuotokset

Lisätään tänne sitä mukaa kun niitä valmistuu.

Sanna Mönkölä (5 edits); Vesa Lappalainen 17 Dec 19

Saapuminen

Kartta ja saapumisohjeet: Yliopiston Tervetuloa keskustakampukselle -sivu

Vesa Lappalainen 17 Dec 19

Aika: Tiistaina 17.12 klo 9.30-16.

Paikka: Tampereen yliopisto, keskustakampus, Pinni B, auditorio B1096.

9.30 - 10.00 Kahvit

10.00 - 10.05 Tilaisuuden avaus (Timo Poranen)

10.05 - 11.15 Ohjelmoinnin exam-tentti (Terhi Kilamo)

• LUT exam-tentti (Uolevi Nikula, LUT)
  • Exam & Plussa (Eliisa Väkevä, TAU)
  • Exam & WETO (Heikki Hyyrö, TAU)
  • Sähköinen tenttiminen: keskustelu

11.15 - 11.45 FITech ICT -yhteistyö (Ari Korhonen)

11.45 - 12.00 Iltapäivän alustus ja ryhmäytyminen (ryhmien vetäjät)

12.00 - 13.00 Lounas (Paikkana Pinni B:n ravintola Minerva)

13.00 - 15.00 Rinnakkaiset tilaisuudet

• Ohjelmoinnin perusopetus (Terhi Kilamo), Pinni B0016
  • Tietorakenteet ja algoritmit (Ari Korhonen), Pinni B0020
  • Tietokannat (Antti Knutas), Pinni B1083
  • Web-ohjelmointi (Lassi Haaranen), Pinni B1065
  • Muut erikoisalat, mm. koneoppiminen ja tietoturva (Timo Poranen), Pinni B2035. Tietoturva ja opetusteknologia jalkautuivat muihin ryhmiin

Jokainen ryhmä työstää muutaman kalvon kuvauksen parhaista käytännöistä, jatkossa tehtävästä yhteistyöstä ja action pointeista.

15.00 - 15.30 Kahvit

15.30 - 16.00 Rinnakkaisten tilaisuuksien yhteenveto (ryhmien vetäjät)

Yhteinen osuus päättyy klo 16. Tilaisuuden jälkeen Tietotekniikan osahanke kokoontuu klo 16.15 - 19.

Poranen Timo (5 edits); Vesa Lappalainen 17 Dec 19