avoin/avoin23
#
avoin
Huom! TÄMÄ ON AVOIMEN YLIOPISTON SIVU.
Et voi suorittaa kurssia, ellet ole ilmoittautunut täällä.
Ohjelmointi 1, avoin 2023, luento 14
#
L14
14. luento: ti 17.10.2023 klo 14:15-16:00: Matriisit, Taulukko vektoreista, Törmäysten käsittely (Jypeli), laskurit (Jypeli).
Muu sisältö: moniulotteiset taulukot
- Demopohjan hakeminen
- M: 15.5. Moniulotteiset taulukot.
- M: 16.8.1 break
- Jypeli:
- Jypelin ohjeet
- Jypelin "arkkitehtuurikuva"
- GameObject
- Jypelin suoritus -kaavio miten oma koodi on suhteessa Jypelin-koodiin (Framework)
- Kehitettiin AngryLego-peliä,
- TileMap.cs - katso Insert-metodin toteutusta
- Matriisit.cs - luennolla tehty esimerkki kokonaislukumatriisista
- Pisteitä (
Vector
) listassa: - Luennolle tehdyt koodit versionhallinnassa
- Luennon koodit versionhallinnassa
- 14. luento videona: Osa 1 ja 2 MP4 alkuperäinen,
- luentoseinä
#
git
Luentoesimerkkien haku versionhallinnasta
siirry hakemistoon johon haluat esimerkit
ekalla kertaa
git clone https://gitlab.jyu.fi/tie/ohj1/2021s/esimerkit.git .
jatkossa samassa hakemistossa
git pull
kopsi tuo hakemisto tai ainakin sinua kiinnostava alihakemisto toiseen paikkaan
periaatteessa tuonne syntyneen solutionin voi avata sellaisenaankin, mutta jos siihen tekee muutoksia, niin seuraavalla
pull
-komennolla tulee helposti konflikti
Eilisen rästit
- asennusklinkikka ke 16-18 pääteohjauksen (Ohjaus 7) aikana:
- kaikki joilla joku Visual Studion tms (esim ComTest) paikalle, katsotaan asiat kuntoon. Muista ilmoittautua ko ryhmään jos olet tulossa ja kirjoita huomautuksiin sitten paikalla ollessasi että mikä on ongelma.
- muistakaa aloittaa demo 7 ajoissa, tehtävät pitkiä, vastaukset lyhyitä :-)
- ks uusi taulukko Pisteet-sivulla
AngryLego
- Jypelin ohjeet
- Jypelin "arkkitehtuurikuva"
- Jypelin suoritus -kaavio miten oma koodi on suhteessa Jypelin-koodiin (Framework)
- ei saa tehdä itse pitkään kestäviä silmukoita
- miksi aina ei törmää?
- Ruutukentän tekeminen
- AngryLego.cs tavoite demoja varten
- AngryLego.cs tilanne luento 14 alussa
- Angry legon luento 14 historia
#
angrylego1
#
angrylego3
Taulukko
#
matriisit
#
kasvatakuva
Määrät
#
Plugin1
Kysymyksiä
Matkan laskeminen
- näytä YourMap
- Kartta
- LaskeMatka.cs
- vaihda myös List-tietorakenteeksi
These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.