Läpsylintu: Vaihe 11 - Pelin jatkokehittely

Tällä sivulla on lueteltu ideoita Läpsylintu-pelin jatkokehittelyä varten. Näitä ideoita varten joudut itse soveltamaan Jypeli-kirjaston käyttöohjeita.

1. Kenttään erilaisia esteitä

Lisää kenttään eri näköisiä kiinteitä esteitä.

Vinkki: Tee yksi LisaaEste-niminen aliohjelma, jonka esittelyrivi on:

void LisaaEste(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Image kuva)

Kutsu tätä yhtä aliohjelmaa jokaisesta eri tyyppisen esteen lisäävästä aliohjelmasta.

2. Kentän aloittaminen alusta

Nykyinen kenttä pitäisi pystyä aloittamaan mahdollisimman helposti alusta. Lisää esimerkiksi näppäin R (niin kuin "Restart") tai U (kuten "Uudelleen") aloittamaan pelin nykyinen kenttä alusta!

3. Enemmän kenttiä

Tee peliin myös toinen kenttä kentta2.txt. Lisää kentän vaihtuminen, kun oikeaan reunaan kosketetaan (eli kun kenttä päästään läpi). Kenttiä on helppo luoda, jos täyttää kentän tyhjällä esimerkiksi pisteillä. Tämän jälkeen voit painaa näppäimistöltä insert-näppäintä. Tämän jälkeen voit kirjoittaa pisteiden yli minkä tahansa kirjaimen.

4. Pistelaskuri

Lisää peliin pistelaskuri, joka laskee kerättyjä tähtiä.

4.1 Tarkistuskohta, jotka ohittaessa saa pisteitä

Lisää mahdollisuus lisätä kenttätiedostoon koko pystyrivin mittainen tarkistuskohta, eräänlainen "checkbox"-olio, jonka keräämällä pelaaja saa lisäpisteitä.

5. Tietyn ajan kestävä kuolemattomuus

Tee superesine, jonka keräämällä pelaaja on esimerkiksi 5 sekunnin ajan kuolematon.

These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.