Etusivu | Pong | Omenasoturi
OpenSCADin perusteet ja Pacman - vaihe 4
Malliin pitää vielä lisätä kaksi silmää, jotta se näyttäisi valmiilta.
Silmät voidaan liittää käyttämällä union-komentoa. Komentoja voidaan myös ketjuttaa peräkkäin ilman aaltosulkujakin.
Laitetaan aluksi union kaiken muun ympärille:
union(){
difference(){
sphere(15);
translate([15,0,0]){
rotate([0,45,0]){
cube([20,30,20], true);
}
}
}
}
Jonka jälkeen voidaan unionin sisälle lisätä translate([0,0,15]) sphere(4);
Tästä tulee hassun näköinen hattu malliin. Joten etsitään sopiva paikka pallolle.
Esimerkiksi [4, -8, 10] on hyvä paikka mallista katsoen oikealle silmälle. Voit kopioida rivin, jossa luodaan silmä ja vaihtaa -8 paikalle 8.
Koodin pitäisi näyttää tältä:
union(){
translate([4, -8, 10])sphere(4);
translate([4, 8, 10])sphere(4);
difference(){
sphere(15);
translate([15,0,0]){
rotate([0,45,0]){
cube([20,30,20], true);
}
}
}
}
Painamalla F6, päivittyy näkymään malli, jonka pitäisi näyttää jotakuinkin seuraavalta.
Saatavilla olevia komentoja ja niiden käyttöesimerkkejä löytyy OpenSCADin lunttilapusta.
These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.