OpenSCADin perusteet ja Pacman - vaihe 4

Malliin pitää vielä lisätä kaksi silmää, jotta se näyttäisi valmiilta.

Silmät voidaan liittää käyttämällä union-komentoa. Komentoja voidaan myös ketjuttaa peräkkäin ilman aaltosulkujakin.

Laitetaan aluksi union kaiken muun ympärille:

union(){

    difference(){
        sphere(15);
        translate([15,0,0]){
            rotate([0,45,0]){
                cube([20,30,20], true);
            }
        }
    }
}

Jonka jälkeen voidaan unionin sisälle lisätä translate([0,0,15]) sphere(4); Tästä tulee hassun näköinen hattu malliin. Joten etsitään sopiva paikka pallolle.

Esimerkiksi [4, -8, 10] on hyvä paikka mallista katsoen oikealle silmälle. Voit kopioida rivin, jossa luodaan silmä ja vaihtaa -8 paikalle 8.

Koodin pitäisi näyttää tältä:

union(){
    translate([4, -8, 10])sphere(4);
    translate([4, 8, 10])sphere(4);
    difference(){
        sphere(15);
        translate([15,0,0]){
            rotate([0,45,0]){
                cube([20,30,20], true);
            }
        }
    }
}

Painamalla F6, päivittyy näkymään malli, jonka pitäisi näyttää jotakuinkin seuraavalta.

Valmis malli
Valmis malli

Saatavilla olevia komentoja ja niiden käyttöesimerkkejä löytyy OpenSCADin lunttilapusta.

These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.