Etusivu | Pong | Omenasoturi
Omenasoturi
Tässä tutoriaalissa opetellaan kirjoittamaan tunnettua Fruit Ninjaa muistuttava Omenasoturi-peli Jypelillä. Pelikentälle syntyy hedelmiä, joita voi silputa hiiren vetäisyllä. Pelin tavoitteena on silputa mahdollisimman monta hedelmää, ennen kuin ne ehtivät tippua maahan ja räjähtää.
Koska Jypelin pelimoottori ei varsinaisesti mahdollista hedelmien pilkkomista, ohjelman kirjoittaminen vaatii vähän vektorien kanssa kikkailua ja puolitettuja omenoiden kuvia.
Omenasoturi - vaihe 1
Tässä vaiheessa luodaan pelille uusi projekti.
Projektin luominen
- Käynnistä Visual Studio ja valitse ylhäältä työkalurivistä File » New » Project...
- Valitse vasemmalta olevasta listasta "Visual C#" ja sen alta "Jypeli".
- Klikkaa kerran oikealla olevasta listasta kohtaa FysiikkaPeli.
- Kirjoita alla olevaan Name-kohtaan Omenasoturi tai haluamasi nimi pelille.
- Kirjoita Location-kohtaan polku johon haluat tallentaa pelin. Yliopiston tietokoneilla polku pitää olla
C:\MyTemp\omanimi
, missäomanimi
-sanan tilalla on oma nimesi. - Luo projekti klikkaamalla alhaalla olevaa OK-painiketta.
Ohjelmakoodia aletaan kirjoittamaan Omenasoturi.cs
-tiedostoon:
Kuvien lisääminen projektiin
Klikkaa kaikkia kolmea alla olevaa kuvaa hiiren oikealla painikkeella ja valitse Tallenna kuva nimellä...
tai englanniksi Save image as...
Tallenna kuvat omaan kansioosi.
Visual Studiossa klikkaa OmenasoturiContent
-projektia hiiren oikealla ja valitse Add » Existing Item...
Valitse sitten lataamasi kuvat omasta kansiostasi.
These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.