Huom! Nämä wikisivut ovat osittain vielä työn alla, osa sisällöstä saattaa olla puutteellista. Ongelmakohtien viereen voit jättää kommentin, yliopiston käyttäjät myös pystyvät (ja saavat) muokata sivuja.
Jypelin käyttöohjeet » Miten pelin saa pauselle?
Pelin saa pysäytettyä väliaikaisesti kahdella tavalla. Voit asettaa suoraan pelin ominaisuuden IsPaused
IsPaused = true;
tai voit käyttää aliohjelmaa Pause
Pause();
Aliohjelman kutsuminen uudelleen jatkaa peliä. Näin ollen voit tehdä esimerkiksi näppäimen, jolla pelin voi keskeyttää:
Keyboard.Listen(Key.P, ButtonState.Pressed, Pause, "Pysäyttää pelin");
Pause-tilassa ollessaan pelin fysiikka, ajastimet ym. eivät päivity. Ohjaimet ja näytöt kuitenkin toimivat normaalisti.
1. Pause-valikon luonti
Pause-näppäimeen voi toki liittää myös esimerkiksi valikon esiintulon:
pausevalikko = new MultiSelectWindow("Pause", "Aloita alusta", "Lopeta");
// Tämän oikeanlainen toiminta vaatii hieman kikkailua, sillä
// Näppäimenkuuntelijat lakkaavat toimimasta kun peli on pausella.
pausevalikko.Closed += (handler) => Pauseta();
//pausevalikko.AddItemHandler(...);
Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Pauseta, "Pysäyttää pelin");
}
...
private void Pauseta()
{
if (IsPaused)
{
Remove(pausevalikko);
}
else
{
Add(pausevalikko);
}
Pause();
}
Katso tarkemmat ohjeet valikon luontiin siihen liittyvältä sivulta: Valikko
These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.