Huom! Nämä wikisivut ovat osittain vielä työn alla, osa sisällöstä saattaa olla puutteellista. Ongelmakohtien viereen voit jättää kommentin, yliopiston käyttäjät myös pystyvät (ja saavat) muokata sivuja.

Jypelin käyttöohjeet » Miten pelin saa pauselle?

Pelin saa pysäytettyä väliaikaisesti kahdella tavalla. Voit asettaa suoraan pelin ominaisuuden IsPaused

IsPaused = true;

tai voit käyttää aliohjelmaa Pause

Pause();

Aliohjelman kutsuminen uudelleen jatkaa peliä. Näin ollen voit tehdä esimerkiksi näppäimen, jolla pelin voi keskeyttää:

Keyboard.Listen(Key.P, ButtonState.Pressed, Pause, "Pysäyttää pelin");

Pause-tilassa ollessaan pelin fysiikka, ajastimet ym. eivät päivity. Ohjaimet ja näytöt kuitenkin toimivat normaalisti.

1. Pause-valikon luonti

Pause-näppäimeen voi toki liittää myös esimerkiksi valikon esiintulon:

    pausevalikko = new MultiSelectWindow("Pause", "Aloita alusta", "Lopeta");
    
    // Tämän oikeanlainen toiminta vaatii hieman kikkailua, sillä
    // Näppäimenkuuntelijat lakkaavat toimimasta kun peli on pausella.
    pausevalikko.Closed += (handler) => Pauseta();
    //pausevalikko.AddItemHandler(...);

    Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Pauseta, "Pysäyttää pelin");
}
...    

private void Pauseta()
{
    if (IsPaused)
    {
        Remove(pausevalikko);
    }
    else
    {
        Add(pausevalikko);
    }
    Pause();
}

Katso tarkemmat ohjeet valikon luontiin siihen liittyvältä sivulta: Valikko

These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.