TIM = vähemmän on enemmän kuin oppimisympäristö 15.2.2019

Vesa Lappalainen / IT

  • TIM on dokumenttipohjainen pilvipalvelu interaktiivisten oppimateriaalien ja kurssien tekemiseen, "kaikki yhdessä"
http://r.jyu.fi/tule
http://r.jyu.fi/tule
Esitys
Sisältö
  • pikkuisen TIMin historiaa ja sen käyttötarkoitusta
  • TIMin nykyiset toiminnot ja mahdollisuudet
  • tulevaisuuden suunnitelmia
  • esimerkki oman dokumentin tekemiseksi TIMiin. Tämä tehdään yhdessä ja silloin olisi hyvä olla oma kone ja käyttäjätunnus TIMiin. Tunnuksen voit tehdä yläreunan Log in, jos sinulla ei vielä ole.
# Katsonesittelyn
# muuta

Mikä TIM on nyt?

  • TIM on dokumenttipohjainen pilvipalvelu interaktiivisten materiaalien tuottamiseksi
  • käsitteet: dokumentti, lohko
  • lohko voi olla normaalia tekstiä tai interaktiivinen komponentti
  • näillä voi rakentaa lähes kaiken mitä opetuksessa tarvitsee
    1. 7000 käyttäjää, yli 22000 dokumenttia
  • MOOC -- perintinteinen läsnäopetus
  • Ohj 1 luentomoniste, huom käännös, PDF

Tavoite

  • oppialariippumaton
  • opettajat tekisivät yhdessä materiaalia yhteiselle pohjalle, ihmisillä on hyviä ideoita, mutta ilman kunnon yhteistä alustaa ne jäävät omaan "nurkkaan".
  • mahdollisesti myös oppilaat voivat osallistua materiaalin tekemiseen tai vähintään korjaamiseen
  • eri kielisten materiaalien tuottaminen ja ylläpitäminen samasta pohjasta, jos lähdettä muutetaan, niin käännetyissä näkyy että tätä ei ole vielä päivitetty
  • samasta pohjasta voidaan tuottaa erilaisia, esimerkiksi lyhyempiä, materiaaleja. Esimerkiksi osakurssi.

Historia

  • vanha HTML moniste
  • WWW-materiaalin tuottaminen liian hankalaa
  • opiskelijat: liikaa ohjelmistoja
  • kivaa

Tulevaisuus

  • kieltenopettajille ja tutkijoille työkaluja palautteen antamiseen (kevät 2019)
  • täydellinen kurssien kirjanpito (kevät 2019)

Oman sivun tekeminen

  • makrot Makrot sähköposti preamble

stack preamble

stack

These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.