Arviointisuunnitelma

Milloin arvioidaan?

Opiskelija arvioi jokaisen oppitunnin viimeisessä tehtävässä sitä, kuinka hänen ymmärryksensä aiheesta on kehittynyt oppitunnin aikana. Opiskelija omaa ajattelua aktivoidaan jokaisen demokerran ensimmäisellä tehtävällä, joka johdattelee aiheeseen.

Opettaja arvioi aina olleessaan vuorovaikutuksessa opiskelijan/joiden kanssa. Erityisesti opettaja arvioi silloin, kun ratkaisut-dokumenttiin koottuja vastauksia käydään yhdessä läpi. Opettaja kirjoittaa jokaiseen ratkaisut-dokumenttiin luvun, jossa arvioi opiskelijoiden ajatuksia sekä esittää mahdollisen oikean ratkaisun. Lisäksi opettaja arvioi antamalla palautetta opiskelijan tekemästä kokeesta yhteisesti ja tarvittaessa yksilöllisesti. Viimeinen oppitunti on varattu kokeesta annettavaa palautetta ja asioiden kertaamista varten.

Automaattista arviointia opiskelijat saisivat TIMin automaattisista testeistä.

Automaattisia testejä en ole tässä ht:ssa laittanut kuin muutamaan tehtävään sillä niiden laittamiseen menisi jo seuraavat 40 tuntia :)

30 Nov 16

Mitä arvioidaan?

Kuten kurssin nimikin ilmaisee, pääpaino arvioinnissa on siinä, että opiskelija saisi Ohjelmointi 1 -kurssin suoritettua. Tarkemmin sanottuna arvioidaan sellaisten asioiden osaamista, joita tullaan luultavasti tentissä tarvitsemaan ja joiden ymmärtäminen on tärkeää harjoitustyön kannalta. Arvioinnin kohteena ovat siten tärkeysjärjestyksessä:

  • Osaa luoda muuttujia sekä aliohjelmia ja funktioita.
  • Kyky analysoida peräkkäisyyttä, parametrien välitystä, ehtolauseita ja silmukoita.
  • Osaa soveltaa: Rakenteinen ohjelmointi, algoritminen ajattelu, C# perusteet, taulukot, olioiden käyttö ja debuggeri.

Miten arvioidaan?

Opiskelija arvioi itseään omista lähtökohdistaan ja omilla kriteereillää. Lisäksi opiskelija omaksuu harkintansa mukaan oman toimintansa arvioimiseen kriteereitä, jotka ovat kurssilta peräisin. Pääpaino on opiskelijan itsenäisen ajattelun kehittämisessä ohjelmointiin.

Opettaja arvioi oman ymmärryksensä mukaisesti 'Mitä arvioidaan'-kohdassa esitettyjen asioden osaamista. Opettaja pyrkii tunnistamaan opiskelijan suoritusten perusteella asioita, joita opiskelija ei ole vielä oivaltanut kurssin sisältöihin liittyen. Opettaja antaa arvioihinsa perustuen palautetta opiskeljoille yhteisesti ja yksilöllisesti sen mukaan, kumpi on tilanteen mukaan sopivampi tapa.

Vertaisarviointia tapahtuu kurssin aikana epämuodollisesti ryhmässä tehtäviä tehtäviä tehdessä.

These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.