Menusta rungoksi
Etenemisohjeita vaiheiden 4 ja 5 välille
Katso miten vaiheiden kehittyminen näkyy versionhallinnasta
Malli, erityisesti vaihe5.1. Tosin voit katsoa myös yksinkertaista mallia, jossa ei ole mukana harrastuksia.
MOTTO! Älä koskaan tee paljoa muutoksia kerralla. Testaa aina pienten muutosten jälkeen!
tee
Jasen
ja testaa se pikku pääohjelmalla, vaikka:
- Käännä ja testaa!
tee
Jasenet
ja testaa se pikku pääohjelmalla, vaikka:public static void main(String args[]) { Jasenet jasenet = new Jasenet(); Jasen aku = new Jasen(), aku2 = new Jasen(); aku.rekisteroi(); aku.vastaaAkuAnkka(); aku2.rekisteroi(); aku2.vastaaAkuAnkka(); try { jasenet.lisaa(aku); jasenet.lisaa(aku2); System.out.println("========== Jäsenet testi =============="); for (int i=0; i<jasenet.getLkm(); i++) { Jasen jasen = jasenet.anna(i); System.out.println("Jäsen nro: " + i); jasen.tulosta(System.out); } } catch ( Jasenet.SailoException ex ) { System.out.println(ex.getMessage()); } }
- Käännä ja testaa!
Tee
Kerho
-luokka ja testaaLisää toimivat osat käyttöliittymäluokkaan ja lisää puuttuvat palat Kerho-luokkaan
Käännä ja testaa!
Vastaavasti jos olisi esim. harrastukset, niin
- tee ja testaa
Harrastus
- tee ja testaa
Harrastukset
(mutta tämä vaikka ArrayListillä sisäisesti ei perustaulukolla) - Lisää
Kerhoon
harrastukset
- tee ja testaa
lisää käyttöliittymään jotakin, jolla nähdään että vain tietyn jäsenen harrastukset löydetään. Esimerkiksi jäsenen tulostamiseen:
public void tulosta(PrintStream os, final Jasen jasen) { os.println("----------------------------------------------"); jasen.tulosta(os); os.println("----------------------------------------------"); List<Harrastus> harrastukset = kerho.annaHarrastukset(jasen); for (Harrastus har:harrastukset) har.tulosta(os); }
- voit myös aluksi rakennella käyttöliittymää mallin tai yksinkertaisen mallin ideoilla.
Vaiheesta 5 vaiheeseen 6
- Lisää käyttöliittymäluokan koodiin harrastusten käsittely (tutki hartaasti 4. vaiheen kuvaa).
- lisää
Jasen
-luokkaantoString()
japarse()
metodit - lisää
Jasenet
luokkaan tietojen luku/kirjoitus tiedostoon - lisää tarvittavat metodit
Kerho
-luokkaan - täydennä tarvittavat käyttöliittymäluokkaan
- tee sama
Harrastukset
(ja muille luokille)
Vaiheesta 6 vaiheeseen 7
- voit aloittaa mallin tai yksinkertaisen mallin ideoilla
- lue lisää jäsenen ja harrastuksen yhteistyöstä
- jos sinulla on enemmän relaatioita, katso mallia tästä
These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.