Ohjelmointi 1 -kurssin sisältö luettelona
1. Ensimmäinen C#-ohjelma
a. Ensimmäisen C#-ohjelman kirjoittaminen
b. Ohjelman kääntäminen ja ajaminen Visual Studiossa
c. Ohjelman rakenne: nimiavaruus, luokka, pääohjelma, aliohjelmat
d. Ohjelmointivirheet, tyhjät merkit
e. Kommentointi
f. Dokumentointi
2. Algoritmit
a. Algoritminen ajattelu
b. Tarkentaminen
c. Yleistäminen
d. Algoritmin kirjoittaminen ja suunnittelu
3. Kirjastot
4. Aliohjelmat
a. Kutsuminen
b. Kirjoittaminen
c. Aliohjelmat, metodit, funktiot
5. Muuttujat
a. Muuttujan määrittely
b. C#:n alkeistietotyypit
c. Nimeäminen
d. Arvon asettaminen muuttujaan
e. Näkyvyys
f. Vakiot
g. Aritmeettiset lausekkeet
6. Oliotietotyypit
a. Mitä oliot ovat
b. Luominen
c. Oliotietotyypit vs alkeistietotyypit
d. Metodin kutsuminen
e. Olion tuhoaminen, roskienkeruu
f. Olioluokkien dokumentaatio ?
7. Aliohjelman paluuarvo
8. Visual Studion tehokas käyttö
a. Visual Studion asentaminen ja käynnistäminen
b. Jypeli-kirjaston tuominen omaan projektiin, Jypeli-projektimallin käyttäminen
c. Debuggaus
d. Syntaksivirheiden etsintä
e. Koodin täydennystyökalut ja koodimallit
9. Merkkijonot
a. String, metodeja
b. Muokattavat merkkijonot
10. Ehtolauseet
a. if-rakenne, if-else
b. Vertailuoperaattorit
c. Loogiset operaatiot
d. else-if
e. switch-case
11. Taulukot
a. Luominen
b. Alkioon viittaaminen
c. Moniulotteiset taulukot
12. Toistorakenteet
a. while
b. do-while
c. for
d. for-each
e. Sisäkkäiset silmukat
f. break- ja continue -lauseet
g. "ikuinen silmukka"
13. Merkkijonojen pilkkominen
a. String.Split
14. Järjestämisalgoritmi
a. Valmiit järjestysalgoritmit
15. Rekursio
16. Dynaamiset tietorakenteet
17. Poikkeukset
18. Lukujen esitys tietokoneessa
19. ASCII-koodi
These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.