avoin/avoin23

# avoin

Huom! TÄMÄ ON AVOIMEN YLIOPISTON SIVU.

Et voi suorittaa kurssia, ellet ole ilmoittautunut täällä.

Ohjelmointi 1, avoin 2023, luento 01

1. luento: ma 4.9.2023 klo 12:15-14:00: Alkubyrokratia, komentorivi, yksinkertaisin C#-ohjelma

  • Esimerkkejä mitä ohjelmoinnilla voi tehdä

ATK

  • voidakseen käsitellä tietoa automaattisesti pitää ensin osata käsitellä sitä itse!

Mikä huipputekninen väline on tärkein kurssilla?

Puuttunut aikaisempina vuosina!

Mikä huipputekninen väline on tärkein kurssilla?

Puuttunut aikaisempina vuosina!

  • taulukot, viitteet

Mitä muuta tarvitaan?

Mikä on vaikeinta ohjelmoinnissa?

  • uskoa että sen opiskeluun tarvitaan AIKAA

  • uskoa että sen opiskeluun tarvitaan TYÖTÄ

  • tässä etämoodissa haasteeksi tulee vielä itsekuri

    • demotehtäviä ei saa aloittaa ennen kuin muut viikon tehtävät on tehty

Pääteohjaukset

  • pääteohjauksissa harjoitellaan sitä tekniikkaa, mitä luennolla on näytetty. Ohjauksiin liittyvät tehtävät on tehtävä joko ohjausryhmissä tai itsenäisesti
  • ohjauksiin ilmoittaudutaan joka viikolle erikseen: Pääte 1, vko 36
  • kun ohjaustehtävät on tehty, voi jatkaa tekemällä demotehtäviä

Demot

  • demot (eli viikkotehtävät) ovat viikoittaisia kotitehtäviä, joista saa kurssilla hyvityspisteitä tenttiin
  • demot tehdään itsenäisesti tai keskustellen pienryhmissä
  • demoihin liittyy palautustilaisuus (ma 14-16 ja 16-18), jossa katsotaan mitä olisi pitänyt vastata ja mitä parannettavaa on tehdyissä vastauksissa
# demotJs2

Kun tehtävien vastaukset on julkistettu (esim demopalautuksissa), pitää jokaisen korjata omat vastauksensa niin, että ainakin Tauno ja perustehtävät 1-6 tuottavat vähintään 1p kukin. Eli demon palautuksen jälkeen pitää demosivun näyttää 7 p.

Siis esim. ennen demo 2 tehtävien aloittamista pitää demoista 1 tulla mainittu pistemäärä.

# GLO_DemoN2

Harjoitustyö

# Video3

TIMin käyttöä:

  • punaiset vs keltaiset
  • kurssin laittaminen omiin kursseihin
  • hampurilaismenu
  • ulkoasun muokkaaminen
  • kirjanmerkit
  • kommentit
  • manage ja muutosten tilaaminen
  • velpit
  • haku
  • luentoseinä
  • lunttilapun teko, MD ja erityisesti miten koodia lisätään, muokkaus, oppimappi

Sivujen läpikäynti!

# goaltable2

Please to interact with this component.

Osattava asia123456
Rakenteisen ohjelmoinnin perusajatus o
Algoritminen ajattelu o
C#-kielen perusteet o
Peräkkäisyys o
Muuttujat o
Aliohjelmat ja funktiot o
Parametrin välitys o
Ehtolauseet o
Silmukat o
Taulukot o
Tiedostot ohjelmasta käytettynä o
Olioiden käyttö o
Yksikkötestit (TDD) o
Debuggerin käyttö o
Lukujärjestelmät, ASCII-koodi o
Rekursio o
Dokumentointi ja sen lukeminen o

Omia muistiinpanoja

Ohjelmia

# firstParsonsProgram
# hello
# punainenympyra
# vpython2
# kaikkisamaksi

Komentorivi ja kääntäminen

# komentorivi

These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.