Ohj1 kurssin lisäosat

Tällä sivulla on tarkemmat tiedot kurssin lisäosista:

  • ITKP106: Peli mobiiliin
  • ITKP1070: Graafinen käyttöliittymä
# itkp106

ITKP106 - Peli mobiiliin

  • lue ohjeet: Peli Android-puhelimelle

  • ohjeet iOS:lle (ei Jypeli): Pelin tekeminen iOS:lle

  • ilmoittaudu Sisussa

  • ohjelman koodit versionhallintaan kuten Ohj1-kurssilla vaikkapa

      tunnus/branch/android

    haaran alle.

  • versionhallintaan myös .apk tai vastaava

  • 1 op suoritus:

    • lisää alla olevaan listaan nimesi, pelin nimi ja linkki versionhallintaan ja kokeile että linkki toimii
    • jos ryhmässä useita tekijöitä, jokaisesta oma rivi listaan
    • näytä ohjaajalle pelin toiminta
  • 2 op suoritus:

    • kuten edellä
    • julkaise peli kauppapaikassa
    • lisää alle nimesi ja linkki kauppapaikkaan siihen kuuluvaan listaan ja
    • jos ryhmässä useita tekijöitä, jokaisesta oma rivi listaan kokeile että linkki toimii
    • laita ohjaajien listalle tieto että peli on kauppapaikassa haettavissa
  • lisäopintopisteitä voi saada parantamalla Jypeliä

1. Puhelimessa toimivat pelit

Lisää linkki mobiilin pelin versionhallintaan

- Anonymous user:  [pelin nimi⁞](https://svn.cc.jyu.fi/srv/svn/ohj1-pelit/2017s/Anonymous/branch/android)

2. Kauppapaikassa julkaistut pelit

Lisää linkki pelin kauppapaikkaan

- Anonymous user:  [pelin nimi⁞](linkki kauppapaikkaan)

Lisää myös linkit alla oleviin kenttiin

Pelin siirto puhelimeen (1-2op)

Please to interact with this component.

{}


Please to interact with this component.

{}


Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}


Please to interact with this component.

{}


­

# runner

Please to interact with this component.

grade

{}

Please to interact with this component.

grade

{}

Please to interact with this component.

credit

{}

Please to interact with this component.

{}

# gr

ITKP1070 Graafinen käyttöliittymä

  • Ilmoittaudu Sisussa
  • itseopiskeluna
  • Suoritusvaihtoehtoja
    • 1 op: työasema
    • 1 op: mobiili
    • 2 op: työasema + mobiili
    • 2 op: mobiili + kauppapaikka
    • 3 op: työasema + mobiili + kauppapaikka
  • perustarkoitus on muuttaa ei-pelin käyttöliittymä graafiseksi
  • saa tehdä myös niin, että tekee omaan peliin liittyvän graafisen käyttöliittymän jos harjoitustyönä teki pelin
  • jos ei saa sopivasta harjoitustyöhön liittyvää aihetta keksittyä, niin voi tehdä jonkin muun mallihrajoitustyötä vastaavan tasoisen käyttöliittymän
  • kaikissa tapauksissa kannattaa ohjaajalta kysyä että aihe on sopiva
  • jos ohjaajakysymyksen haluaa tehdä etänä, niin silloin tekee vastaavan suunnitelman kuin varsinaisessa harjoitustyössä tai lisää sen suunnitelman perään graafisen työn suunnitelman
  • katso luento 23/2017
  • katso malliharjoitustyön ohjeet
  • 1 op suoritus:
    • lisää alla olevaan listaan nimesi, pelin nimi ja linkki versionhallintaan ja kokeile että linkki toimii
    • jos ryhmässä useita tekijöitä, jokaisesta oma rivi listaan
    • näytä ohjaajalle ohjelman toiminta työasemalla
    • ohjaaja merkitsee suorituksen Korppiin
  • +1 op suoritus:
    • kuten edellä tai voi tehdä ilmankin työasemasovellusta
    • lisää alla olevaan mobiililistaan nimesi, sovelluksen nimi ja linkki versionhallintaan ja kokeile että linkki toimii
    • jos ryhmässä useita tekijöitä, jokaisesta oma rivi listaan
    • näytä ohjaajalle ohjelman toiminta mobiililaitteella
  • +1 op suoritus:
    • kuten edellä
    • julkaise sovellus kauppapaikassa
    • lisää alle nimesi ja linkki kauppapaikkaan siihen kuuluvaan listaan ja
    • jos ryhmässä useita tekijöitä, jokaisesta oma rivi listaan kokeile että linkki toimii
    • laita ohjaajien listalle tieto että sovellus on kauppapaikassa haettavissa
  • lisäopintopisteitä voi saada parantamalla sovitulla tavalla ohjeistusta
  • samoin lisäopintopisteitä voi saada julkaisemalla Applen kauppapaikkaan ja tekemällä tätä varten tarvittavat ohjeet

1. Työasemassa toimiva graafinen käyttöliittymä

Lisää linkki graafisen käyttöliittymän versionhallintaan

- Anonymous user:  [ohjelman nimi⁞](https://svn.cc.jyu.fi/srv/svn/ohj1-pelit/2017s/Anonymous/branch/graafinen)

2. Mobiili käyttöliittymä

Lisää linkki mobiilin käyttöliittymän versionhallintaan

- Anonymous user:  [ohjelman nimi⁞](https://svn.cc.jyu.fi/srv/svn/ohj1-pelit/2017s/Anonymous/branch/graafinen/android)

3. Mobiililiittymä kauppapaikassa

Lisää linkki sovelluksen kauppapaikkaan

- Anonymous user:  [sovelluksen nimi⁞](linkki kauppapaikkaan)

Graafinen käyttöliittymä ei-peliin (1-3op)

Please to interact with this component.

{}


Please to interact with this component.

{}


Please to interact with this component.

{}

Please to interact with this component.

{}


Please to interact with this component.

{}


­

# tableForm_table

Please to interact with this component.

These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.