The referenced paragraph does not exist.

Demo 0

Seuraavien tehtävien tavoitteena on avata ohjelmoinnin ideaa ja tärkeimpiä käsitteitä ennen kurssin alkua. Nämä eivät ole pakollisia tehtäviä, mutta suositeltavia, jotta käsittely helpottuu kurssin aikana.

Samoin kuin Ohjelmointi 1 -kurssilla, Code.org:n ja Khan Academyn ohjelmointitehtävissä on "pelillinen" lähestymistapa. Huomaa, että ohjelmointikieli on eri (C# vs. Javascriptin tapainen kieli): sanat ja sanojen järjestys, joilla ohjelmaa kirjoitetaan (syntaksi) on eri kuin meidän kurssillamme. Samoin sanojen ja lauseiden merkitys (''semantiikka'') on hieman eri kuin kurssilla. Mutta ajattele "avoimin mielin", tätä pientä eroa ei kannata säikähtää - kuten sanottu, pointtina on esittää, mitä ohjelmoinnilla voidaan tehdä, ja miten sen voi aloittaa.

Tehtävä 1

Vastaa kurssin esitietokyselyyn sillä tiedolla mitä sinulla on ennen kurssin aloittamista. Älä vastaan mihinkään kohtaan "en tiedä" tai älä jätä tyhjäksi, kirjoita miten ajattelet tai miltä sinusta tuntuu asian olevan.

Tehtävä 2: Hour Of Code (code.org), noin 1 tunti

Tee 10 ekaa puzzlea: http://code.org/api/hour/begin/codeorg

Tehtävä 3: Hour Of Code (code.org), noin 1 tunti

Tee sitten puzzlet 11-20: http://learn.code.org/hoc/11

Tehtävä 4: Ohjelmoinnin alkeita Khan Academyssa, noin 2 tuntia

[[Image(khanacademy.png)]]

Khan Academy on ollut vapaan opetusvideomateriaalin ja jopa verkko-oppimisen edelläkävijä viime vuosina. Tee Khan Academyn ohjelmoinnin opetuspaketin ensimmäiset tehtävät: https://www.khanacademy.org/cs --> klikkaa Learn programming. Tee kohdat Intro to Programming, Drawing basics ja Coloring.

These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.