The referenced paragraph does not exist.
The referenced paragraph does not exist.

Ohjelmointi 1, syksy 2016, luento 13

# L13

13. luento: ma 16.10.2017 klo 12:15-14:00: Merkkijonojen paloittelu. Harjoitustyön aloittaminen.

Muu sisältö: pelikenttä merkkijonosta

  • Tiernapoikapeli
  • AmebaDanceWars
# svn

Luentoesimerkkien haku versionhallinnasta

Versionhallinnasta voit hakea koodit: siirry komentorivillä uuteen hakemistoon ja anna jompikumpi alla olevvista komennoista. Tai jos haluat molemmat, niin kumpikin omaan hakemistoonsa. TortoiseSVN:llä vastaavasti tee uusi hakemisto ja ota hiiren oikealla TortoiseSVN/Export ja anna ao. repon nimi.

Komentoriviltä lähtötilanne luennolle: mene sopivaan hakemistoon ja

svn export https://svn.cc.jyu.fi/srv/svn/ohj1/esimerkit/2017s/luennot/live13

Komentoriviltä lopputilanne luennolle:

svn export https://svn.cc.jyu.fi/srv/svn/ohj1/esimerkit/2017s/luennot/luento13

Solutionin käyttö Windowsissa:

  • pitäisi riittää kun klikkaa Solution (.sln) -tiedostoa

Solutionin käyttö Macissä/Xamarinissa/MonoDevelopissa (jatkossa IDE)

  • jos solutionissa on vain konsoli-projekteja, pitäisi riittää avata solution omassa IDE:ssä

Mikäli solutionissa on Jypeli-projekteja niin jokaista Jypeli-projektia kohti:

  1. Luo uusi Jypeli-solution johonkin toiseen hakemistoon, projekti mielellään samalle nimelle kuin projekti jota olet "siirtämässä".
  2. Poista projektista varsinainen "peli"-tiedosto (.cs).
  3. Klikkaa hiiren oikealla (tms.) projektin nimeä ja valitse Add/Add files
  4. etsi ja valitse vastaavan Windows projektin .cs-tiedosto ja valitse se
  5. Add a link to the file jos haluat että muutoksissa muuttuu alkuperäinen tiedosto (jos esim teet yhteistyötä kaverin kanssa jolla on Windows kone) tai Copy jos haluat että muutokset tulevat vain sinun projektissasi olevaan tiedostoon.
  6. Mene contect-hakemiston päälle ja etsi ja valitse kaikki projektiin kuuluvat kuvat ja ääänet yms (löytyy Windows-projektin Content-loppuisesta hakemistosta).
  7. Näiden kohdalla valitse Copy.
  8. Nyt projekti pitäisi olla valmis ajettavaksi. Jos on kyseessä vanha projekti, jossa on using WP7, niin poista tällaiset rivit, samoin Continue metodi ja mahdolliset kiithtyvyysanturiin liittyvät rivit.

Pelejä

  • AngryLego
  • Ameba Dance Wars
  • Tiernapojat

Mitä tulostaa

# matriisit

Merkkijonojen pilkkominen

  • Miksi? Katso esim Korpin kalenteri
  • myös demo 7 Kuvaaja
# Plugin1

Kysymyksiä

Angry Lego

Muista että voi tehdä muunkin harjoitustyön kuin pelin ja sille on omat perusteelliset sivunsa: Työaikaraportti tutorial.

These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.