The page has been modified since the last reload. Refresh now?

There are {{ pendingUpdatesCount() }} pending paragraph updates.

 

Ohj1 kurssin lisäosat

Tällä sivulla on tarkemmat tiedot kurssin lisäosista:

  • ITKP106: Peli mobiiliin
  • ITKP1070: Graafinen käyttöliittymä

ITKP106 - Peli mobiiliin

  • lue ohjeet: Peli Android-puhelimelle
  • ilmoittaudu Korpissa ITKP106 Ohjelmointi 1, mobiili
  • ohjelman koodit versionhallintaan kuten Ohj1-kurssilla vaikkapa

    tunnus/branch/android
    haaran alle.
  • versionhallintaan myös .apk tai vastaava
  • 1 op suoritus:
    • lisää alla olevaan listaan nimesi, pelin nimi ja linkki versionhallintaan ja kokeile että linkki toimii
    • jos ryhmässä useita tekijöitä, jokaisesta oma rivi listaan
    • näytä ohjaajalle pelin toiminta
    • ohjaaja merkitsee suorituksen Korppiin
  • 2 op suoritus:
    • kuten edellä
    • julkaise peli kauppapaikassa
    • lisää alle nimesi ja linkki kauppapaikkaan siihen kuuluvaan listaan ja
    • jos ryhmässä useita tekijöitä, jokaisesta oma rivi listaan kokeile että linkki toimii
    • laita myös Korppiin linkki kauppapaikkaan
    • laita ohjaajien listalle tieto että peli on kauppapaikassa haettavissa
  • lisäopintopisteitä voi saada parantamalla Jypeliä

1. Puhelimessa toimivat pelit

Lisää linkki mobiilin pelin versionhallintaan

- :  [pelin nimi⁞](https://svn.cc.jyu.fi/srv/svn/ohj1-pelit/2017s//branch/android)

2. Kauppapaikassa julkaistut pelit

Lisää linkki pelin kauppapaikkaan

- :  [pelin nimi⁞](linkki kauppapaikkaan)
#

ITKP1070 Graafinen käyttöliittymä

  • Ilmoittaudu Korpissa ITKP1070
  • itseopiskeluna
  • Suoritusvaihtoehtoja
    • 1 op: työasema
    • 1 op: mobiili
    • 2 op: työasema + mobiili
    • 2 op: mobiili + kauppapaikka
    • 3 op: työasema + mobiili + kauppapaikka
  • perustarkoitus on muuttaa ei-pelin käyttöliittymä graafiseksi
  • saa tehdä myös niin, että tekee omaan peliin liittyvän graafisen käyttöliittymän jos harjoitustyönä teki pelin
  • jos ei saa sopivasta harjoitustyöhön liittyvää aihetta keksittyä, niin voi tehdä jonkin muun mallihrajoitustyötä vastaavan tasoisen käyttöliittymän
  • kaikissa tapauksissa kannattaa ohjaajalta kysyä että aihe on sopiva
  • jos ohjaajakysymyksen haluaa tehdä etänä, niin silloin tekee vastaavan suunnitelman kuin varsinaisessa harjoitustyössä tai lisää sen suunnitelman perään graafisen työn suunnitelman
  • katso luento 23
  • katso malliharjoitustyön ohjeet
  • 1 op suoritus:
    • lisää alla olevaan listaan nimesi, pelin nimi ja linkki versionhallintaan ja kokeile että linkki toimii
    • jos ryhmässä useita tekijöitä, jokaisesta oma rivi listaan
    • laita myös Korppiin linkki versionhallintaan
    • näytä ohjaajalle ohjelman toiminta työasemalla
    • ohjaaja merkitsee suorituksen Korppiin
  • +1 op suoritus:
    • kuten edellä tai voi tehdä ilmankin työasemasovellusta
    • lisää alla olevaan mobiililistaan nimesi, sovelluksen nimi ja linkki versionhallintaan ja kokeile että linkki toimii
    • jos ryhmässä useita tekijöitä, jokaisesta oma rivi listaan
    • laita myös Korppiin linkki versionhallintaan
    • näytä ohjaajalle ohjelman toiminta mobiililaitteella
  • +1 op suoritus:
    • kuten edellä
    • julkaise sovellus kauppapaikassa
    • lisää alle nimesi ja linkki kauppapaikkaan siihen kuuluvaan listaan ja
    • jos ryhmässä useita tekijöitä, jokaisesta oma rivi listaan kokeile että linkki toimii
    • laita myös Korppiin linkki kauppapaikkaan
    • laita ohjaajien listalle tieto että sovellus on kauppapaikassa haettavissa
  • lisäopintopisteitä voi saada parantamalla sovitulla tavalla ohjeistusta
  • samoin lisäopintopisteitä voi saada julkaisemalla Applen kauppapaikkaan ja tekemällä tätä varten tarvittavat ohjeet

1. Työasemassa toimiva graafinen käyttöliittymä

Lisää linkki graafisen käyttöliittymän versionhallintaan

- :  [ohjelman nimi⁞](https://svn.cc.jyu.fi/srv/svn/ohj1-pelit/2017s//branch/graafinen)

2. Mobiili käyttöliittymä

Lisää linkki mobiilin käyttöliittymän versionhallintaan

- :  [ohjelman nimi⁞](https://svn.cc.jyu.fi/srv/svn/ohj1-pelit/2017s//branch/graafinen/android)

3. Mobiililiittymä kauppapaikassa

Lisää linkki sovelluksen kauppapaikkaan

- :  [sovelluksen nimi⁞](linkki kauppapaikkaan)