Huom! Nämä wikisivut ovat osittain vielä työn alla, osa sisällöstä saattaa olla puutteellista. Ongelmakohtien viereen voit jättää kommentin, yliopiston käyttäjät myös pystyvät (ja saavat) muokata sivuja.

Muita hyödyllisiä tapahtumia

1. PhysicsObject.Destroyed

Peliolion tuhoutumisen yhteydessä kutsutaan Destroyed-tapahtuman käsittelijää. Alla olevassa esimerkissä vihu lakkaa heittelemästä esineitä kun se tuhoutuu.

{ 
  PhysicsObject vihu = new PhysicsObject(...);
  // ... 
  Timer heittoajastin = new Timer();
  heittoajastin.Interval = 2.0;
  heittoajastin.Timeout += HeitaKappale;
  vihu.Destroyed += heittoajastin.Stop;
}

Destroyed-tapahtuman käsittelijä tulee olla parametriton void-metodi. Jos on tarvetta tehdä monimutkaisempaa logiikkaa tuhoutumisen yhteydessä (esimerkiksi kutsua parametrillista aliohjelmaa), kannattaa käyttää delegate-avainsanaa.

vihu.Destroyed += delegate { // omaa koodia... };

These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.