Huom! Nämä wikisivut ovat osittain vielä työn alla, osa sisällöstä saattaa olla puutteellista. Ongelmakohtien viereen voit jättää kommentin, yliopiston käyttäjät myös pystyvät (ja saavat) muokata sivuja.
Uuden projektin luominen
Tässä ohjeessa kerrotaan, miten aloitat uuden projektin (eli pelin) Riderissa.
```
Kun Rider on käynnistynyt, tehdään uusi projekti. Projekti on työtila, jossa käsitellään koodia ja peliin liittyviä grafiikka- ja musiikkitiedostoja. Seuraavaksi kerrotaan, miten luodaan uusi projekti peliä varten. Jatkossa pelejä varten teet projektin samaan tapaan, mutta nimeksi voit valita mitä tahansa (mielellään kuitenkin vain englanninkielisiä aakkosia sekä numeroita nimessä) ja voit käyttää muitakin malleja kuin FysiikkaPeli (malleista lisää tuonnempana).
1. Projektin luominen Riderissa
Käynnistä Rider.
Aukeavassa ikkunassa tee seuraavat vaiheet:
Klikkaa "New Solution".
Valitse vasemmalla olevasta listasta Fysiikkapeli (scrollaa alas).
Laita Solution Name-kohtaan pelin nimi, esimerkiksi "Pong", tai oman pelisi nimi.
Laita Solution directory-kohtaan kansio, johon haluat tehdä pelisi. Esimerkiksi: "C:"
Vahvista uuden projektin luominen klikkaamalla Create.
Painamalla ctrl-F5 peli käynnistyy. Mikäli aukeaa vaaleansininen ikkuna, on projekti luotu oikein.
Jäi epäselväksi että mistä tämä "Create a new project" löytyy.
Ohjetta ei ollut vielä päivitetty Riderille. Nyt pitäisi onnistua projektin luominen. RK
—These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.