Huom! Nämä wikisivut ovat osittain vielä työn alla, osa sisällöstä saattaa olla puutteellista. Ongelmakohtien viereen voit jättää kommentin, yliopiston käyttäjät myös pystyvät (ja saavat) muokata sivuja.

Jypelin käyttöohjeet » Millaisia pelejä voin tehdä?

Jypelillä voi tehdä joitain pelityyppejä helpommin, kuin toisia. Helppoja pelejä ovat erityisesti valmista fysiikkamoottoria käyttävät pelit.

Pelit ovat kaksiulotteisia Windows-, Windows Phone 7 ja/tai Xbox 360 -pelejä.

Kuvia ja videoita Jypelillä tehdyistä peleistä löytyy esimerkiksi näistä osoitteista:

undefined

Helposti onnistuvat esimerkiksi:

  • Tasohyppely, esimerkiksi ​Smile Jump, ​Jumpy Jumpie, ​FallDown Avaruuslentely, esimerkiksi ​Viimeinen Systeemi Tykki- tai tankkipeli, esimerkiksi ​Koripallopeli on eräänlainen "tykkipeli"

Myös nämä onnistuvat kohtuullisen helposti:

  • Autopeli, esimerkiksi ​Tortoise Racing Minigolf Matopeli

Vaikeampia pelejä ovat:

  • Muistipeli (tarvitaan tietorakenteita), esimerkiksi ​Muistipeli Tetris (tarvitaan 2-ulotteisia taulukoita) Strategiapelit (tekoäly, reitinhaku, pelilogiikka), esimerkiksi ​Extensive Duel

Riippuu kuitenkin myös aina pelistä ja tekijästä, kuinka vaikeaa tekeminen on. Muista myös, että Jypelin alla oleva XNA mahdollistaa kaikenlaisten pelien tekemisen.

Jypelissä on valmiita projektimalleja, joista tietyn pelityypin tekeminen on helppo aloittaa.

Linkkejä rikki tai linkin takana olevan sivun linkit rikki

17 Oct 23

0.1 Tämänhetkiset projektimallit

Taulukko: https://trac.cc.jyu.fi/projects/npo/wiki/PeliMallit

These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.