Huom! Nämä wikisivut ovat osittain vielä työn alla, osa sisällöstä saattaa olla puutteellista. Ongelmakohtien viereen voit jättää kommentin, yliopiston käyttäjät myös pystyvät (ja saavat) muokata sivuja.
Jypelin käyttöohjeet » Millaisia pelejä voin tehdä?
Jypelillä voi tehdä joitain pelityyppejä helpommin, kuin toisia. Helppoja pelejä ovat erityisesti valmista fysiikkamoottoria käyttävät pelit.
Pelit ovat kaksiulotteisia Windows-, Windows Phone 7 ja/tai Xbox 360 -pelejä.
Kuvia ja videoita Jypelillä tehdyistä peleistä löytyy esimerkiksi näistä osoitteista:
undefined
- http://youtu.be/RwmU0O7hXts
- http://youtu.be/sghOkrKlwmk
- https://www.facebook.com/pelikurssi/videos
- http://kurssit.it.jyu.fi/ITKP102/2011k/mallipeleja/
- https://trac.cc.jyu.fi/projects/npo_pelit/wiki/valmiitpelit
Helposti onnistuvat esimerkiksi:
- Tasohyppely, esimerkiksi Smile Jump, Jumpy Jumpie, FallDown Avaruuslentely, esimerkiksi Viimeinen Systeemi Tykki- tai tankkipeli, esimerkiksi Koripallopeli on eräänlainen "tykkipeli"
Myös nämä onnistuvat kohtuullisen helposti:
- Autopeli, esimerkiksi Tortoise Racing Minigolf Matopeli
Vaikeampia pelejä ovat:
- Muistipeli (tarvitaan tietorakenteita), esimerkiksi Muistipeli Tetris (tarvitaan 2-ulotteisia taulukoita) Strategiapelit (tekoäly, reitinhaku, pelilogiikka), esimerkiksi Extensive Duel
Riippuu kuitenkin myös aina pelistä ja tekijästä, kuinka vaikeaa tekeminen on. Muista myös, että Jypelin alla oleva XNA mahdollistaa kaikenlaisten pelien tekemisen.
Jypelissä on valmiita projektimalleja, joista tietyn pelityypin tekeminen on helppo aloittaa.
Linkkejä rikki tai linkin takana olevan sivun linkit rikki
—0.1 Tämänhetkiset projektimallit
Taulukko: https://trac.cc.jyu.fi/projects/npo/wiki/PeliMallit
These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.