Huom! Nämä wikisivut ovat osittain vielä työn alla, osa sisällöstä saattaa olla puutteellista. Ongelmakohtien viereen voit jättää kommentin, yliopiston käyttäjät myös pystyvät (ja saavat) muokata sivuja.

Kuvien ja äänien tuominen peliin

Jos haluat käyttää pelissä omia kuvia, ääniä tai tekstitiedostoja, ne täytyy ensin liittää mukaan projektiin, jotta ohjelmointiympäristö tietää, että mistä kuva- ja äänitiedostot löytyvät.

Alla olevat ohjeet on tehty Visual Studiolle, mutta samat ohjeet pätevät muitakin editoreita käytettäessä, hieman soveltaen.

1. Tiedostojen tuominen

  1. Mikäli peliprojektissasi ei jo ole kansiota nimeltä Content, tee sellainen klikkaamalla projektin päältä hiiren oikealla ja Add -> Directory.
  1. Tallenna haluamasi kuva / ääni / tekstitiedosto Content-kansioon Resurssienhallinnassa / Finderissa. Voit lisätä tiedoston myös Riderista käsin valitsemalla Content-kansion päällä hiiren oikea, ja Add -> Existing Item.

  2. Lisäämäsi tiedosto tulee näkyviin Content-kansion sisälle. Klikkaa tiedostoa hiiren oikealla, valitse Properties ja muuta Copy to Output Directory olemaan Copy if newer.

  1. Nyt voit käyttää lisäämääsi tiedostoa koodissasi, esimerkiksi norsu.Image = LoadImage("norsu");. LoadImage-funktio hakee tiedostoja automaattisesti Content-kansion sisältä.

LoadImage ja LoadSoundEffect funktioille ei tarvitse antaa tiedostopäätettä, mutta se saa myös olla.

Eli äskeisessä esimerkissä olisi yhtä hyvin voitu kirjoittaa LoadImage("norsu.png");

These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.