Huom! Nämä wikisivut ovat osittain vielä työn alla, osa sisällöstä saattaa olla puutteellista. Ongelmakohtien viereen voit jättää kommentin, yliopiston käyttäjät myös pystyvät (ja saavat) muokata sivuja.
Jypelin käyttöohjeet » Radan luominen autopeliin
Radan luominen:
- Luettele reittipisteet taulukossa
- Luo uusi RoadMap-olio (tässä nimellä tie)
- Aseta radalle leveys (tie.DefaultWidth = 50.0;)
- Kutsu lopuksi tie.Insert();
Reittipisteistä muodostuu rata seuraavasti:
Esimerkkikoodi:
1. Radan segmenttien luominen itse
RoadMap
-luokalla tehty rata koostuu itse asiassa pienistä segmenteistä, jotka asetetaan toistensa perään. Joskus on kätevää, että segmentti-oliot voi luoda itsekin. Esimerkiksi jos halutaakin tehdä kaide, johon voi törmätä, pitäisi luotavien olioiden olla fysiikkaolioita. Tällainen onnistuu määrittämällä oma aliohjelma, jolla segmentit luodaan:
These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.