Huom! Nämä wikisivut ovat osittain vielä työn alla, osa sisällöstä saattaa olla puutteellista. Ongelmakohtien viereen voit jättää kommentin, yliopiston käyttäjät myös pystyvät (ja saavat) muokata sivuja.

Jypelin käyttöohjeet » Radan luominen autopeliin

Radan luominen:

  • Luettele reittipisteet taulukossa
  • Luo uusi RoadMap-olio (tässä nimellä tie)
  • Aseta radalle leveys (tie.DefaultWidth = 50.0;)
  • Kutsu lopuksi tie.Insert();

Reittipisteistä muodostuu rata seuraavasti:

Rata
Rata

Esimerkkikoodi:

# esimerkki

1. Radan segmenttien luominen itse

RoadMap-luokalla tehty rata koostuu itse asiassa pienistä segmenteistä, jotka asetetaan toistensa perään. Joskus on kätevää, että segmentti-oliot voi luoda itsekin. Esimerkiksi jos halutaakin tehdä kaide, johon voi törmätä, pitäisi luotavien olioiden olla fysiikkaolioita. Tällainen onnistuu määrittämällä oma aliohjelma, jolla segmentit luodaan:

# esimerkki2

These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.