Huom! Nämä wikisivut ovat osittain vielä työn alla, osa sisällöstä saattaa olla puutteellista. Ongelmakohtien viereen voit jättää kommentin, yliopiston käyttäjät myös pystyvät (ja saavat) muokata sivuja.

Jypelin käyttöohjeet » Tekstin kysyminen pelaajalta

Jypeli sisältää valmiin luokan InputWindow tekstin kysymiseen pelaajalta. Luokkaa voidaan käyttää esimerkiksi pelaajan nimen tai oven salasanan syöttämiseen. Huomaa, että parhaiden pisteiden listaa varten on oma luokka: HighScoreWindow.

1. Ikkunan luominen

Kysymysikkuna luodaan antamalla sille otsikko ja kysymys. Tapahtumalle TextEntered annetaan tapahtumankäsittelijä joka suoritetaan kun teksti on syötetty. Lopuksi ikkuna näytetään ruudulla lisäämällä se peliin.

InputWindow kysymysikkuna = new InputWindow("Vastaa kysymykseen");
kysymysikkuna.TextEntered += KasitteleSyote;
Add(kysymysikkuna);

Ikkunan värejä voi muuttaa seuraavasti:

InputWindow kysymysikkuna = new InputWindow("Otsikko tähän");

// Ikkunan taustaväri
kysymysikkuna.ActiveColor = Color.DarkGray;

// Otsikon värit
kysymysikkuna.Message.Color = Color.DarkGray; // Tausta
kysymysikkuna.Message.TextColor = Color.White; // Teksti

// Kirjoituslaatikon värit
kysymysikkuna.InputBox.Color = Color.DarkGray; // Tausta
kysymysikkuna.InputBox.TextColor = Color.White; // Teksti

// Napin värit
kysymysikkuna.OKButton.Color = Color.DarkGray; // Tausta
kysymysikkuna.OKButton.TextColor = Color.White; // Teksti

Add(kysymysikkuna);

2. Tapahtumankäsittelijä

Tapahtumankäsittelijäaliohjelma on seuraavaa muotoa:

void KasitteleSyote(InputWindow ikkuna)
{
    string vastaus = ikkuna.InputBox.Text;
    // tehdään jotain vastauksella
}

These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.