Huom! Nämä wikisivut ovat osittain vielä työn alla, osa sisällöstä saattaa olla puutteellista. Ongelmakohtien viereen voit jättää kommentin, yliopiston käyttäjät myös pystyvät (ja saavat) muokata sivuja.
Jypelin käyttöohjeet » Tekstin kysyminen pelaajalta
Jypeli sisältää valmiin luokan InputWindow
tekstin kysymiseen pelaajalta. Luokkaa voidaan käyttää esimerkiksi pelaajan nimen tai oven salasanan syöttämiseen. Huomaa, että parhaiden pisteiden listaa varten on oma luokka: HighScoreWindow.
1. Ikkunan luominen
Kysymysikkuna luodaan antamalla sille otsikko ja kysymys. Tapahtumalle TextEntered
annetaan tapahtumankäsittelijä joka suoritetaan kun teksti on syötetty. Lopuksi ikkuna näytetään ruudulla lisäämällä se peliin.
InputWindow kysymysikkuna = new InputWindow("Vastaa kysymykseen");
kysymysikkuna.TextEntered += KasitteleSyote;
Add(kysymysikkuna);
Ikkunan värejä voi muuttaa seuraavasti:
InputWindow kysymysikkuna = new InputWindow("Otsikko tähän");
// Ikkunan taustaväri
kysymysikkuna.ActiveColor = Color.DarkGray;
// Otsikon värit
kysymysikkuna.Message.Color = Color.DarkGray; // Tausta
kysymysikkuna.Message.TextColor = Color.White; // Teksti
// Kirjoituslaatikon värit
kysymysikkuna.InputBox.Color = Color.DarkGray; // Tausta
kysymysikkuna.InputBox.TextColor = Color.White; // Teksti
// Napin värit
kysymysikkuna.OKButton.Color = Color.DarkGray; // Tausta
kysymysikkuna.OKButton.TextColor = Color.White; // Teksti
Add(kysymysikkuna);
2. Tapahtumankäsittelijä
Tapahtumankäsittelijäaliohjelma on seuraavaa muotoa:
void KasitteleSyote(InputWindow ikkuna)
{
string vastaus = ikkuna.InputBox.Text;
// tehdään jotain vastauksella
}
These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.