Huom! Nämä wikisivut ovat osittain vielä työn alla, osa sisällöstä saattaa olla puutteellista. Ongelmakohtien viereen voit jättää kommentin, yliopiston käyttäjät myös pystyvät (ja saavat) muokata sivuja.
Jypelin käyttöohjeet » Miten painovoima lisätään?
Fysiikkapeliin lisätään painovoima kirjoittamalla seuraava koodi:
Gravity = new Vector(0.0, -981.0);
Painovoima siis määritetään erikseen x- ja y-suunnille. Yleensä halutaan kuitenkin, että painovoima vetää kappaleita alaspäin, jolloin x:n arvona on aina 0 ja y:n arvo on jokin negatiivinen luku.
Painovoima (kuten muutkin fysiikkaan liittyvät arvot) on SI-järjestelmään pohjautuva. Painovoiman voimakkuus annetaan yksikössä pikseliä/s^2
, voit kuvitella että yksi pikseli olisi yksi senttimetri oikeassa maailmassa. Eli täten Y-akselin arvo -981
olisi vastine oikean maailman 9,81 m/s^2
putoamiskiihtyviidelle.
Kokeile mikä arvo tuntuu hyvältä juuri sinun peliisi.
These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.