Document stylesheet has errors:
Error: Invalid CSS after "...e: lower-alpha;": expected "}", was "# a, b, c -lists"
        on line 2:32 of stdin
>>   list-style-type: lower-alpha;  # a, b, c -lists

   -------------------------------^

Loppuarvioinnit

Loppuarvioinnit on tehtävä perjantaihin 28.10 kello 18:00 mennessä.

Ongelmien välttämiseksi, kirjoita arvioinnit erillisellä editorilla ja kopioi sieltä alla oleviin lomakkeisiin. (Lomakkeet voi palauttaa useasti, mutta vain viimeiset palautukset huomioidaan.)

1. Itsearviointilomake

Arvioi omaa opiskeluasi ja oppimistasi kurssilla alla olevien kriteerien mukaan.

  • Itsearvioinnin tarkoitus on kehittää reflektointi- ja itsearviointitaitoja ja oppimaan oppimisen taitoja ja se on tehokkaimmillaan silloin kun perustelut ovat aitoja, ytimekkäitä ja rehellisen suoria.
  • Itsearviointi tulee vain opettajan nähtäville.
  • Käytettävissä on koko pisteskaala 0-7 (kokonaisluku).
  • Arvioi itseäsi seuraavien kysymysten kautta:
    • Miten hyvin perehdyin sisältöihin ja hallitsin asiakokonaisuudet?
    • Miten osallistuin ryhmätoimintaan? Mitä hyötyä minusta oli ryhmälleni?
    • Miten toin tietoni ja kokemani ongelmakohdat muun ryhmän saataville?

Esimerkiksi:

Annan kurssin pistemääräksi itselleni n/7, koska
- sisällöllinen hallintani ... termodynamiikassa ... optiikassa ...
  - parhaiten tunsin oppineeni ...
  - minulle oli vaikeaa ...
- ryhmätoimintaan osallistumiseni oli mielestäni ...
- olin ryhmälleni ...
- tietoni ja ongelmani ... ryhmän tietoon...

Tulevilla kursseilla minun olisi hyvä kehittää opiskeluani siten, että ...
# arviointi-itse

2. Ryhmäarviointilomake

Arvioi seuraavaksi ryhmän toimintaa kurssilla.

  • Ryhmäarvioinnin tehtävä on kehittää palautteenantotaitoja sekä itsearviointi- ja ryhmässä toimimisen taitoja ja sekin on tehokkaimmillaan silloin kun perustelut ovat aitoja, ytimekkäitä ja rehellisen suoria.
  • Ryhmäarviointi tulee tehdä itsenäisesti.
  • Vertaisarvioinnin sanallinen osuus tulee vain opettajan nähtäville; opettaja hyödyntää sitä omassa arvioinnissaan.
  • Käytettävissä on koko pisteskaala 0-7 (kokonaisluku). Kaikki ryhmän jäsenet saavat lopuksi saman pistemäärän, joka on jäsenten antamien pisteiden mediaani.
  • Palautteen annon hyviä käytänteitä voi vilkuilla vaikkapa täältä.
  • Arvioi ryhmän toimintaa seuraavien kysymysten kautta:
    • Miten ryhmä toimi?
    • Osallistuivatko kaikki tasapuolisesti ryhmän työskentelyyn? Jos ei, niin keiden ryhmän jäsenten osallistuminen oli poikkeavaa ja miten?
    • Miten ryhmäläiset jakoivat omaa osaamistaan?
    • Miten hyvin ja tasapuolisesti ryhmäläiset olivat perehtyneet sisältöihin? Poikkesiko joidenkin perehtyneisyys (keiden ja miten)?
    • Kuinka monipuolisesti ryhmässä asioita ja ongelmia käsiteltiin (eri näkökulmat, innovatiivisuus)?
    • Pohdi erikseen jokaisen ryhmän jäsenen toimintaa ryhmässä ja anna siitä kehittävää palautetta (ainoastaan sanallisesti).

Esimerkiksi:

Annan ryhmällemme pistemääräksi n/7, koska
- ryhmän toiminta oli...
- ryhmän jäsenet osallistuivat työskentelyyn ...
  - ryhmän jäsenistä etenkin ...
- ryhmän jäsenet jakoivat omaa osaamistaan ..
- ryhmän jäsenten sisällönhallinta oli ...
  - ryhmän jäsenistä etenkin ...
- ryhmässä asioita ja ongelmia käsiteltiin ...

Ryhmän jäsenet:
- Alice ja Bob ...
- etenkin Carol ...
- David taas ...

Vastaisuudessa voisin pyrkiä kehittämään omaa toimintaani ryhmässä siten, että ...
# arviointi-ryhma

These are the current permissions for this document; please modify if needed. You can always modify these permissions from the manage page.