LumiukkoFight on "hauska" lumiukkojen välinen sotapeli. Pelaaja yrittää tuhota toisen lumiukon heittämällä käsikranaatilla toista lumiukkoa.
Lisää kommentti
- ⁞
Kyseessä perinteinen pelastushelikopteripeli - kuten nimestäkin heti huomaa.
Lisää kommentti
- ⁞
Ammuntapeli
Nini: hyvä kysymys. Varmaan olisi voinut lyhentää mutta itsellä ei siihen osaaminen riitä. Sisältöä olisi lisää jonkin verran halutessa: ääniä, aseita, räjähdyksiä, kerättäviä esineitä, erilaisia örkkejä,...
Aleksi: animaatiot on itsetehtyjä. En ole tähän mennessä vielä kirjaston puolella käynyt
Lisää kommentti
- ⁞
Nimi kertonee kaiken, mutta kyseessähän on ylhäältäpäin kuvattu shootteri.
Lisää kommentti
- ⁞
Simppeli tasohyppelypeli.
Lisää kommentti
- ⁞
Poksauttele ilmapalloja
Lisää kommentti
- ⁞
Kerää tähdet ja vältä seiniä.
Lisää kommentti
- ⁞
Pelissä on tarkoituksena hyppiä oliolla karkuun nousevaa laavaa.
Lisää kommentti
- ⁞
Väistellään "polttopalloja" ja yritetään selvitä mahdollisimman kauan.
Miikka: Kyllä se muutaman yrityksen ja huonomman version tekemisen vaati ennen kuin keihäs lenti just kivasti, mutta jos en väärin muista (aika kauan jo aikaa kun sen osan tein pelistä) niin ei siinä ihan hirveän kauan loppujen lopuksi mennyt :)
Enni: Jäi puuttumaan sulava liikkuminen seinien luona :( pelaajat eivät liiku seinää myöten vaan jäävät jumiin jos osuvat seiniin ja on pakko liikkua ensin hieman poispäin seinästä että pääsee seinää myöten johonkin suuntaan. Se on ainoa ongelma pelissä tällä hetkellä ja se on ÄRSYTTÄVÄ :D pitänee korjata jos ossaan.
Koititko tehdä silmukkaa niin, että oisit tägänny pelaajan/pelaajat ja verrannut GetObjectsWithTag("pelaaja") siihen sydämen luontipaikkaan? (En takaa,e ttä toimisi ) Hieno toteutus!
Lisää kommentti
- ⁞
Elmeri on seikkailu-pulma-filosofinen peli..
Lisää kommentti
- ⁞
Plants vs. zombies tyylinen tykkipuolustuspeli.
Lisää kommentti
- ⁞
Kyseessä perinteinen madonjuoksutus-peli.
Tuohan on oikein toimiva matopeli, tulee suoraan vanhat nokialaiset mieleen :) . Mikä oli mielestäsi vaikein osa tuossa harjoitustyössä rakentaa / ohjelmoida?
Eero: Vaikeinta oli madon liike ja muut sen ominaisuudet. Muutoinhan pelikentän luominen ja ruoan spawnaus tapahtuvat verrattaen simppelisti.
Lisää kommentti
Rallipeli, jossa pitää väistellä vastustajia ja kestää kentällä mahdollisimman pitkään.
Lisää kommentti
- ⁞
Jääkiekkotyylinen peli kahdelle pelaajalle.
Lisää kommentti
- ⁞
Lisää kommentti
- ⁞
Klassinen tiilien tuhoamispeli
Lisää kommentti
- ⁞
Koiran pahin painajainen.
-Miten ohjelma toimii jos annetaan sanaksi esim. linja-auto? Pitääkö väliviivakin arvata vai annetaanko se valmiiksi?
Lisää kommentti
- ⁞
Kyseessä perinteinen avaruusammuskelupeli.
Lisää kommentti
- ⁞
-Eemeli: Korttien animaatioiden tekemiseen on käytetty aliohjelmaa, joka siirtää kortin kuvan pakan kohdalta oikeaan slottiin ja aliohjelmaa joka muuttaa kortin kuvan leveyttä (luo illuusion, että kortti kääntyy ympäri). Lisäksi tarvitaan vielä ajoitukseen liittyviä aliohjelmia. Oli noiden korttien animaatioiden tekekeminen kyllä aika haastavaa.
Lisää kommentti
- ⁞
Perinteinen room escape -tyylinen peli. Tarkoituksena on päästä ulos huoneesta etsimällä vihjeitä, ratkomalla aivopähkinöitä ym.
Ihan huippu idea. :) Saako pelissä siis vihjeitä eri objektien tarkastelusta?
Lisää kommentti
- ⁞
Pelissä Pingu skeittailee ja yrittää kerätä pulloja sekä väistellä vihollisia.
Lisää kommentti
- ⁞
Tasohyppelypeli, jossa mummo kerää kissoja.
Lisää kommentti
- ⁞
Keräilypeli. Pätkii pelatessa hieman, pahoittelut.
Lisää kommentti
- ⁞
Peli, jossa Kamu-koira yrittää kerätä mahdollisimman paljon luita.
Lisää kommentti
- ⁞
Kyseessä heksaeditori.
FlappyBirdin tyylinen peli, jossa väistellään reunoja ja esteitä. Gitissä näyttää sekavalta erinäisten kääntämiseen liittyvien hankaluuksien takia.
Lisää kommentti
- ⁞
Lisää kommentti
- ⁞
Mätetään vihollistankkeja. Tarvitseeko muuta sanoa? Pelissä on kyllä äänetkin mutta Screen Cast-O-Matic ei niitä valitettavasti nauhoita.
-Millä teit nuo tankit? Voitko antaa tukiopetusta?
Lisää kommentti
- ⁞
Lisää kommentti
- ⁞
Space Invadersin hengessä räiskintää.
Lisää kommentti
- ⁞
Peli on pallopeli. Pallotehtaan tuotannossa menee vastaanotto jumiin, ja pelaaja yrittää pitää pallot poissa lattialta.
Lisää kommentti
- ⁞
Retrofuturistinen flipperi.
Lisää kommentti
- ⁞
KiekkoGamessa on ideana pelaajia liikuttaen töniä kiekko maaliin kaveria useammin.
Hieno punainenmustavalkoinen peli. Miten voittaja siis ratkeaa pelissä?
Lisää kommentti
- ⁞
Tasohyppelypeli, jossa kerätään donitseja ja varotaan rottia. Donitseja syömällä pelihahmo kasvaa.
Lisää kommentti
- ⁞
Lisää kommentti
- ⁞
Tasohyppelypeli, jossa tavoitteena kerätä mahdollisimman monta lumipalloa. Pingviinillä on kolme elämää käytettävissä. Osumasta mustaan jäähän tai jääkarhuun elämä vähenee.
Mikä oli mielestäsi pelin haastavin osuus ohjelmoida?
Lisää kommentti
- ⁞
Taistellaan loputonta palloinvaasiota vastaan.
Lisää kommentti
- ⁞
Laskettele itsesi maaliin. Oletko nopein kaikista?
Lisää kommentti
- ⁞
Karkkiukkopelissä tarkoituksena on kerätä taivaalta tippuvia karkkeja.
Hauskan ja toimivan oloinen peli! Mikä oli mielestäsi haastavin osuus ohjelmoinnin kannalta?
Haastavinta ohjelmoinnin kannalta oli miettiä miten teen funktion, joka palauttaa jotakin. Eli missä sen käyttö olisi järkevää. Siihen tarvitsin ohjausta eniten.
Olisin halunnut parannella vielä pelikenttää, eli lisätä esimerkiksi tasoja, vaikka pilviä joiden päälle olisi voinut hypätä. Silloinhan myös liikutteluun olisi tarvittu enemmän näppäimiä. Toinen taso olisi myös ollut kiva.
Tasohyppelypeli, jossa kerätään opintopisteitä ja varotaan Kelaa.
-Joo olen harkinnut, yhdessä vaiheessa ajattelin jopa nimetå kaikki kurssit (esim.
Lisää kommentti
- ⁞
Lisää kommentti
- ⁞
Huomaa että video olisi syytä saada osoitteeseen, joka on https-alkuinen, muuten se ei näy TIMissä joka on https.
Jos et millään saa videota minnekkään https-paikkaan, niin em ohjeen videopluginin koko koodin tilalla laita pelkkä linkki videoon tyyliin:
- [HTTP-linkki videoon](http://users.jyu.fi/~vesal/AngryLego.mp4)
Jänispeli, jossa tarkoituksena on kerätä mahdollisimman monta porkkanaa. Keräämistä vaikeuttavat ylhäältä tippuvat kivet.
Lisää kommentti
- ⁞
Tässä pelissä pelaat superninjana, joka juoksee eteenpäin ja hyppii tasolta tasolle.
Lisää kommentti
- ⁞
Simppeli shooter, jossa pelaaja on kentän keskellä. Pelaaminen tapahtuu hiirellä, jonka vasenta näppäintä painamalla pelaaja voi ampua lähestyviä vihollisia. Välilyöntiä painamalla pelaaja voi käyttää powerupin. Pahoittelut, en saanut ääniä toimimaan. Pysäytä video jos haluat tarkastella koodia tarkemmin. Silmukkaa ja listaa käytin valikoissa. Funktio vielä puuttuu.
V: Halusin luoda pelkistetyn näköisen pelin, jotta voin keskittyä pelin toiminnallisuuksiin enkä estetiikkaan. Halusin myös luoda pelin, joka ei sido minua tietynlaiseen toteutustapaan, vaan pystyin halutessani lähteä johonkin uuteen suuntaan. Tämänkaltainen peli tuntui luontevimmalta ja oli alusta alkaen mielessäni, joten valinta oli helppo.
V: Joo pahoittelut, oli ongelmia äänentoiston kanssa ja tulin siihen tulokseen, että nyt mennään ilman :/ Peliin on kyllä saaanut uppoamaan runsaasti tunteja, koska se ei tunnu koskaan valmiilta. Työskentelykerrat ovat jääneet vähäisiksi, mutta kun vauhtiin pääsee niin aikaa saa kulumaan paljon.
V: Haastavinta oli päästä tyhjästä siihen pisteeseen, että pelissä pystyy ampumaan ja ammukset tuhoavat viholliset ilman kummempaa hämminkiä. Yhden elämän omaavat viholliset eivät tuottaneet haasteita, mutta useampia elämiä omaavat viholliset vaativat ampumisen ja vihollisten luomisen täydellisen uudistamisen. Alun jälkeen loppu on mennyt kevyesti.
V: Ei ole, ammuksia tulee niin paljon kuin kerkeää klikkailemaan. Harkitsin ampumisen rajoittamista, mutta totesin että oli hauskempaa vain lisätä vihollisia. Peli toimii ihan hyvin vaikka kuinka intensiivisesti klikkailee, mutta veikkaan että makroa käyttämällä ei jypelin fysiikat pysyisi perässä.
Lisää kommentti
- ⁞
Lintu yrittää kerätä marjoja ja väistellä esteitä
Lisää kommentti
- ⁞
Pelissä kiipeillään luolassa.
Lisää kommentti
- ⁞
Kyseessä perinteinen sana-arvuuttelupeli.
Lisää kommentti
- ⁞
Peli, jossa pitää ampua pallo ennen sen maahan osumista.
Oliko sinulla mielessäsi mitään sellaisia lisäominaisuuksia mitä ei kurssin aikarajoitteen tai tietopohjan takia voinut/ehtinyt lisätä?
Lisää kommentti
- ⁞
Old school pokemon peli.
@Laura Välitalo Tein kaikki kuvat itse gimpillä, mutta musat oli jotain copyright free :D @Jarno Alkiomaa Voi hävitä taistelun.. Ensimmäiset kaksi taistelua on tuurista kiinni kumpi voittaa mutta sen jälkeen lvl kasvaa niin suureksi ettei juuri voi itse hävitä. Ja kaikkien pokemonien voitosta ei seuraa mitään, mutta maaliin pääsystä peli loppuu ja ajattelin vielä lisätä pistelaskurin laskemaan voitettujen taistelujen määrää.
Lisää kommentti
- ⁞
Klassinen fortuna-peli uudessa muodossa.
Lisää kommentti
- ⁞
Tässä pelissä pelaillaan yliopisto läpi suorittamalla kursseja eli rikkomalla tiiliä pallolla.
Hauska peli, oliko fysiikoitten kanssa suuriakin ongelmia?
Lisää kommentti
- ⁞
Pelissä väistellään ja ammutaan taivaalta tippuvia pommeja
Lisää kommentti
- ⁞
Isona niilo22 fanina päätin toteuttaa hänestä pelin. Haastavinta pelin tekemisesstä oli saada ns power up(viinapullot) sellaiseksi, kun halusin.
Lisää kommentti
- ⁞
Jalkapalloa pidetään ilmassa mahdollisimman kauan
Hauska idea! Pelattavuus näyttää oikein hyvältä, oliko vaikeaa saada fysiikat kasaan?
-Oli haasteita fysiikassa, palloa ei aluksi meinannut saada pomppimaan kunnolla.
Lisää kommentti
- ⁞
Pelissä ammuskellaan jäniksiä.
Lisää kommentti
- ⁞
Pelissä tarkoitus saada mahdollisimman paljon pisteitä, hyppimällä esteiden yli tai menemällä niiden ali
Lisää kommentti
- ⁞
Lisää kommentti
- ⁞
Pelissä on tarkoitus saada mahdollisimman monta pistettä aikarajoituksen sisällä.
Lisää kommentti
- ⁞
Pelissä on tarkoitus rikkoa mahdollisimman monta estettä pelikentän yläreunasta, tiputtamatta palloa
Lisää kommentti
- ⁞
MoleJump-tasohyppelypelissä tavoitteena on hyppiä tasomaailman huipulle, tuhoten samalla mahdollisimman monta vihollismyyrää. Pelaajalla on pelin alussa 30 sekuntia aikaa, ja jokaisesta tuhotusta vihollisesta saa yhden pisteen lisäksi yhden sekuntin lisäaikaa.
-Hieno peli! Teitkö alkuperäiseen suunnitelmaan paljon muutoksia peliä tehdessä?
Lisää kommentti
- ⁞
Pelissä tarkoituksena läpäistä kenttä mahdollisimman nopeasti osumatta kentän reunoihin.
Lisää kommentti
- ⁞
Pelissä Jymy-koiran mieli lähtee laukalle, kun kotona otetaan imuri esiin. Jymy kiipeää pilvilinnojaan pitkin kohti turvaa, kohdaten matkalla niin mukavia kuin vähemmän mukavia asioita.
Hieno peli ja toimii hyvin yhteen! Miten keksit pelin idean?
- Kiitos! Oman koiran kertomuksiin pohjautuva peli.
Lisää kommentti
- ⁞
pelin idea on heitellä kiviä sinua pöin tulevia vihollisia päin ja selvitä mahdollisimman pitkään
Kiitos Olli, ja ei ollut , pathfollowerbrainin päämääränä on ruudun yläosan keskikohta, jotta viholliset menisivät automaattisesti "oikeaan suuntaan"
Lisää kommentti
- ⁞
Pelissä Frozen-leffasta tuttu Olaf yrittää saada kiinni lumihiutaleita ja timantteja, mutta samalla välttää osumasta jääpuikkoihin.
Lisää kommentti
- ⁞
Pelin idea on selviytyä taistelukentältä väistellen vuoria ja vihollishelikoptreita tuhoten niin monta tankkia kuin mahdollista.
Lisää kommentti
- ⁞
Pelissä kerätään kolkikoita nopeutuvassa maailmassa.
Lisää kommentti
- ⁞
Pelissä on tarkoitus löytää laivoja merestä klikkailemalla ja ansaita mahdollisimman paljon rahnaa.
Lisää kommentti
- ⁞
Pelissä ohjataan kassu kisaa vaikean kentän läpi keräten kananpalasia pisteitä varten ja vältellään ilkeitä mörköjä
Lisää kommentti
- ⁞
Pelissä tarkoituksena on kerätä mahdollisimman monta tähteä, osumatta vihollisiin ja tippumatta maahan.
Lisää kommentti
- ⁞
Pelissä pitää kerätä sokkelosta kaikki sipsipussit jotta pääsee maaliin. Sokkelossa liikkuu kuitenkin pahoja vihulaisia joita pitää vältellä!
Lisää kommentti
- ⁞
Pelissä tarkoituksena klikata mahdollisimman montaa pesäpalloa 30 sekunnin aikana ja saada näin pisteitä. Kentällä kuitenkin häiritsemässä myös tennispalloja ja koripalloja, joista vastaavasti saa miinuspisteitä. Screen recorder ei oikein pysynyt perässä peliä pelatessa, joten pallot näyttää tosi lagisilta, mutta oikeasti ne eivät ole!
Lisää kommentti
- ⁞
Pelissä ammutaan vihollisia ja yritetään selviytyä mahdollisimman pitkään, kunnes vihollinen pääsee liian lähelle ja tappaa pelaajan. Jokainen tapettu vihollinen kasvattaa pistelaskuria yhdellä pisteellä.
Kivan oloinen peli, dokumentointi helpotti esittelysi seuraamista kivasta! Saitko toteutumaan kaikki mitä suunnitelmassa ajattelit, myös ne jos aikaa jää kohdat?
Lisää kommentti
- ⁞
Pelissä kerätään mansikoita, ammutaan lohikäärmeitä ja väistellään tulipalloja mahdollisimman suuren pistemäärän ansaitsemiseksi. Mitä enemmän mansikoita, sitä parempaa puuroa.
@Markus: Joo just noin. :) Kun pelaaja osuu bossiin, ne vaan törmäävät toisiinsa eikä mikään muutu.
@Miisa: Yllätyin itsekin siitä kuinka pitkä tästä tuli :D Kun yritin tehdä vaatimuksia pois, huomasin ettei tekemäni toiminto kattanutkaan puuttuvaa vaatimusta ja aina vaan tuli tehtyä uusi ominaisuus. En kyllä osaa edes sanoa kuinka kauan tähän meni, kun tein niin pitkällä aikavälillä. Yli 40 tuntia uskoisin.
Lisää kommentti
- ⁞
Pelissä pitää kerätä palloja ja heittää vastustajaa päin.
@Markus: Pelin oli tarkoitus olla alunperin kaksinpeli, mutta testaaminen oli haasteellista, joten laitoin tietokoneen ohjaamaan toista pelaajaa. Tietokone oli mukavan haasteellinen, joten jätin sen toiseksi pelaajaksi. Peliin saa moninpelin hyvin pienillä muutoksilla ja mahdollisesti sen lisään :)
@Sebastian: Vaikeuksia oli eniten koodin siistinä pitämisessä.
@Jeremi: Nappaustoiminto voisi olla ihan kiva ja melko helposti toteutettavissa.
Lisää kommentti
- ⁞
Pelin tarkoitus on kerätä Kelan tukia ja vältellä töihin rektytoijia
Lisää kommentti
- ⁞
Pelissä on tarkoituksena klikkailla näytölle ilmaantuvia palloja mahdollisimman nopeaa.
@Veera Pelin tekeminen ei ollut mitenkään erityisen työlästä, mutta parin koodinpätkän kanssa tuli kyllä pähkäiltyä pidemmän aikaa, kun esimerkiksi ajastimella pallojen luominen ei toiminutkaan ihan niin kuin aluksi ajattelin.
@Matias Tätä peliä ei voi kyllä suositella kuin ainoastaan, jos haluat menettää viimeisetkin halusi elää. :^) (Aimi ei kehittynyt)
Lisää kommentti
- ⁞
Peli jossa tarkoitus päästä mahdollisimman pitkälle ja väistellä kissoja matkalla.
Riku: Grafiikat on valmiita kuvia internetin maailmasta :)
Lisää kommentti
- ⁞
Peli, jossa tavoitteena on kerätä pisteitä osumalla lumihiutaleisiin. Samalla tulee välttää osumia lumipalloihin ja jääpuikkoihin.
Lisää kommentti
- ⁞
Pelin tarkoituksena on kerätä mahdollisimman monta aarretta ennenkuin mörkö saa sinut kiinni.
Riku: Luolaan ei voi törmätä, siitä pääsee menemään läpi :)
Jaakko: Mulla oli suunnitelmassa laittaa peliin vielä ajastin tohon aarteen keräämiseen, joten sen varmaan lisäisin, vaikka mielestäni peli on tarpeeksi haastava jo pelkästään tolla mörköjen lisääntymisellä. Toinen mitä mietin olisi kaksinpeli, jossa toinen voisi ohjata mörköä :D
Henri: Mulla oli pitkään ongelmana, että möröt pysty mennä jostain syystä limittäin toistensa päälle ja muuttu tavallaan vaan yhdeksi möröksi.. tätä pohdin monta tuntia ja lopulta auttoi kun muutin hieman koodia mörön liikkumisen osalta, enkä oikein vieläkään tiedä miksi.. mutta sen ongelman pohtimiseen meni kyllä eniten aikaa
Sami: Jollain luennolla käytiin esimerkkiä tohon uuden luokan luomiseen ja päätin ihan ilman mitään sen erityisempää syytä kokeilla sillä tavalla :)
Riku: Oli siinä hieman haasteita, eikä se vieläkään ole ihan täydellinen. En tiennyt tuollaisesta FollowerBrainista joten en ole kokeillut. Sandra: Kiitos :) En ole tehnyt itse, käytin netistä löytämiäni vapaasti kopioitavia kuvia.
Lisää kommentti
- ⁞
Pelin ideana on juosta kentät läpi mahdollisimman nopeaa osumatta piikkeihin.
Lisää kommentti
- ⁞
Peli, jonka tavoitteena on saada mahdollisimman monta pistettä keräämällä putoavia palloja.
Lisää kommentti
- ⁞
Tasohyppelypeli, jossa tavoitteena on napata minuutissa kaikki kolikot kentältä.
Hauska peli! Missä vaiheessa tuli idea siitä, että lähimmän vihollisen voi tuhota kolme kertaa?
Hauska peli, mistä pelin idea syntyi?
Lisää kommentti
- ⁞
Pallopeli jossa tarkotuksena tuhota palikat mahdollisimman nopeasti. Jos osut alareunaan palikat lisääntyy.
Hauskan näköinen peli. Onko jotain esimerkkiä siitä, miten suunnitelmat muuttuivat, kun päätitkin hyödyntää erikoista fysiikkaa?
Siitähän tuli kompastuksen kautta ehkä jopa parempi kuin alkuperäisessä suunitelmassa, oletko tyytyväinen lopputulokseen?
Lisää kommentti
- ⁞
Lumettoman talven inspiroima tasohyppelypeli, jossa lumiukko pakenee kohti talvisempaa ilmastoa. Kerää lumipalloja, mutta vältä keltaisia lumipalloja.
Molempiin kommentteihin vastauksena: Eniten vaikeuksia tuotti alkuperäinen ideani pisteiden laskemiseksi, joka ei lopulta päätynyt peliin. Aika myöhäisessä vaiheessa suunnitelma muuttui sen osalta ja lisäsin keltaiset pallot peliin.
Lisää kommentti
- ⁞
Pelissä ajetaan autoa yritetään kerätä kaljakontteja ja väistellä poliiseja. Tarkoituksena on päästä maaliin mahdollisimman nopeasti ja keräten mahdollisimman paljon kontteja
Lisää kommentti
- ⁞
Kana lähtee Ketun syntymäpäiville. Kana kerää matkalla kukkia, lahjoja ja hattuja Ketulle viemisiksi. Niistä pelaaja saa pisteitä. Jos Kana törmää kuoppaan tai piikkipensaaseen, joutuu pelin aloittamaan alusta.
Lisää kommentti
- ⁞
Kunnianosoitus Atarin Asteroids-pelille. Tarkoituksena kerätä pisteitä sekä väistellä ja tuhota asteroideja.
Vastaukset
Anu: Kiitos! Peliin oli tarkoitus luoda vielä omat grafiikat, mutta loppujen lopuksi pidin "yksinkertaisemmasta" tyylistä niin paljon että päätin jättää sen lopulliseen peliin. Olisin ihan välttämättä halunnut mahdollisuuden asteroideille törmäillä toistensa kanssa, mutta en löytänyt Jypelistä CollisionIgnoreGroup-toimintoa vastaavaa "käänteistoimintoa" jolla olisin voinut mahdollistaa törmäykset vain saman ryhmän objektien kanssa.
Reko: Pelissä ei ole pistetoimintoa, tämän olisi tosiaan voinut siihen vielä lisätä.
Samu: Itsessään fysiikkaan ei tarvinnut juurikaan koskea, asteroidien liikkeiden kannalta tärkeintä on mielestäni se että niille annetaan satunnainen määrä kiertoliikettä.
Otto: Jokaisesta osumasta lähtee saman verran elämää. Olisikohan tosiaan ollut mahdollista lukea törmäyshetkellä kahden kappaleen välisen vektorin suuruus ja käyttää sitä osuman kovuuden laskemiseen..
Sebastian: Ehkäpä se, että sain asteroidit syntymään pelialueen ulkopuolella siten, että jokaikinen asteroidi suuntautuu pelialuetta kohti (en halunnut käyttää resursseja "turhiin" asteroideihin joita ei koskaan nähdä). Tähän loin spawn-alueen pelialueen ulkopuolelle ja annoin asteroidille suuntavektorin toiseksi pisteeksi sattumanvaraisen pisteen pelialueella. Tämän jälkeen normalisoin vektorin ja kerroin sen haluamallani nopeudella. Kyseessä ei liene luettavin koodinpätkäni :D Lisäksi loin kaemmaksi pelialueen ulkopuolelle näkymättömät seinät, joihin törmätessään asteroidit tuhoutuvat. Näin peli ei vie turhaan resursseja pelialueen läpi seilanneiden asteroidien takia, eikä peli näin ollen hidastu vaikka sitä pelaisi pitkään.
Kiitos näistä kommenteista!
Lisää kommentti
- ⁞
Pyritään tuhoamaan vihollisen lentokoneita ja estämään niiden pääsy vasempaan laitaan.
Lisää kommentti
- ⁞
Yhden pelaajan tasohyppelypeli, jossa tavoitteena on kerätä banaaneja mahdollisimman nopeasti ja väistellä vihujen ammuksia, myrkyllisiä hedelmiä ja jäätävää sadetta. Mitä nopeampi aika sitä paremmat pisteet!
Lisää kommentti
- ⁞
Kolareiden välttelyä.
@Richard Mustkivi Idea peliin lähti, kun katoin Lando Norrisin, nuori f1 kuljettaja, streamia ja hän mainitsi kolarien väistelystä. @Santeri Sarkkinen Siinä on nyt 8 aliohjelmaa, jotka on lähes identtisiä, joten toisin kuvataulukon ja viimeisen kuvan muuttujina aliohjelmaan. Pitäisi selvitä kahdella/ yhdellä aliohjelmalla samasta asiasta. En ole tosin kokeillut tätä vielä, joten se voi myös olla menetetty tapaus.
@Riku Huhtanen Tossa on aikapaljon noita vektoreita muuttujia, joita täytyy muutella että tosta saa tarpeeksi vaikean/helpon, joten olihan siinä oma haasteensa, mutta mielestäni hieman haastavampaa oli keksiä kertoimet, joilla tuo pelin nopeutus olisi huomattava, muttei mahdoton. Nyt tuo vajaan minuutin peliaika tuntuu aika hyvältä.
Lisää kommentti
- ⁞
Supersankari tasohyppely, jossa tarkoituksena selvittää taso mahdollisimman nopeasti.
Lisää kommentti
- ⁞
Ideana on kerätä mahdollisimman monta pistettä osumatta vääriin palloihin.
Lisää kommentti
- ⁞
Vastustajien ampumista avaruudessa.
Santeri: Ei ollut vaikea tehdä, alunperinkin oli ajatuksena sitoa vaikeustaso siihen kuinka nopeasti vihollisia syntyy ruudulle.
Lisää kommentti
- ⁞
Tarkoituksena kerätä kaikki aarteet ennen ajan loppumista ja väistellä vihollisia ja meteoreja.
Lisää kommentti
- ⁞
Lentokonepeli jossa tuhotaan vihollisen tankkeja! Tarkoituksena on tuhota kaikki tankit mahdollisimman vähällä määrällä ohjuksia! Pystytkö tuhoamaan kaikki?
Vau hieno peli! Miten toteutit tuon lentokoneen nopeuden säätelyn?
Kivan näköinen peli. Saitko mielestäsi toteutettua suunnitelmasi mukaisen pelin vai muuttuiko idea matkan varrella?
Pelissä on mahtava teema ja vektorinopeuksien ja funktioiden kanssa on pelailtu aikas hienosti! Mikä oli haastavinta toteutuksessa ja kauanko arvioisit aikaa kuluneen?
Lisää kommentti
- ⁞
Tasohyppelylpeli, jossa tarkoituksena kerätä kaikki kultakolikot
Lisää kommentti
- ⁞
Peli, jossa kiireinen ukkeli yrittää käydä töissä, opiskella ja harrastaa liikuntaa niin usein kuin mahdollista. Töissä on käytävä ja hahmon missatessa 5 "työpäivää" hän saa potkut eli peli päättyy. Pelissä voi edetä opiskelemalla ja treenaamalla hahmon nopeus kasvaa.
Lisää kommentti
- ⁞
Borkkana-peli, jossa pelaajan tehtävänä on kerätä mahdollisimman paljon oransseja porkkanoita ennen peliajan loppumista. Video lähti tallentamaan hieman viiveellä, joten alkuesittelyni leikkaantui pois ja siksi video alkaa ns. kesken lausetta.
Topias: Kiitos paljon ja kyllä, tein Adobe Illustratorilla borkkanat ja pupun vektoreiksi, jotta sain niitä hyvin käytettyä pelinappuloina tässä.
Tom: Ei löydy kotoa kasvimaata, toiveajattelua kenties? Kaksi hyvää porkkanaa/pahaa porkkanaa ei voi keskenään tulla päällekkäin, mutta hyvä ja paha porkkana tosin voivat hyvinkin lähelle toisiaan ilmestyä.
Niko: Ajallisesti pelissä kului kutakuinkin se 30h, kun ensikertalaisena koodasin!
Santeri: Olisi ollut kiva ohjelmoida eri kokoisia porkkanoita ilmestymään laudalle niin, että isommista porkkanoista saisi pieniä enemmän pisteitä!
Kiitos kommenteista!
Lisää kommentti
- ⁞
Tuhoamispeli. Pelin tarkoituksena on Tuhoajalla ampua kentän ylälaidasta syntyviä vihollisia. Peli päättyy, jos vihollista ei tuhota ennen alareunaa tai aika päättyy.
Lisää kommentti
- ⁞
Pelissä ideana on väistellä random-generoituja asteroideja (sekä staattisia että liikkuvia) ja kerätä samalla timantteja. Tavoitteena selvitä mahdollisimman pitkälle.
Lisää kommentti
- ⁞
Rakettipeli, jossa tarkoitus tuhota muita raketteja.
-Valikon toteutus todella siisti! Oliko sen toteuttaminen haastavaa?
Lisää kommentti
- ⁞
Perinteinen kahden pelaajan tappelupeli.
Älyttömän hineo! Pakko kysyä, että onko aikaisempaa kokemusta ohjelmoinnista?
Lisää kommentti
- ⁞
Seuraat epäonnista roistokaveriasi, joka on pudottanut pankista ryöstämiänne rahapusseja tielle. Kerää mahdollisimman paljon rahapusseja jäämättä kiinni poliisin haaviin.
Kiitos paljon! Olisin halunnut lisätä peliin efektejä, muttei ollut enää aikaa.
Lisää kommentti
- ⁞
Lisää kommentti
- ⁞
Tasohyppelypeli, jossa tarkoitus väistellä ruudulle syntyviä keltaisia palloja ja kerätä pisteitä ampumalla niitä.
Lisää kommentti
- ⁞
Lisää kommentti
- ⁞
Peli, jossa on tavoitteena kerätä tarpeeksi opintopisteitä määrätyssä ajassa.
Lisää kommentti
- ⁞
Pelin tarkoituksena on tukin päällä tasapainottelemalla päästä mahdollisimman pitkälle pelikentässä, putoamatta jokeen.
Lisää kommentti
- ⁞
Pelin ideana on saada laskettua maapallon lämpötilan nousu. laskettua 1.5 asteeseen.
Iisakki: Kiitti! Tekoälyn luomiseen sai hyvin vinkkejä luennolta. Alussa vihut jäivät jumiin joihinkin kohtiin, muuta Shape.Circle korjasi tämän.
Yahya: Thanks! Ilmastonmuutos on ajankohtainen ja mielenkiintoinen aihe ja halusin yhdistää tämän jotenkin tasohyppelypeliin ja nyt pelistä tuli tällainen :D.
Noora: Moro! Otin tuon kohdan toteutukseen vinkkiä täältä: https://trac.cc.jyu.fi/projects/npo/wiki/KirjastonOhjeet
Manu: Kiitos! Erilaisten kerättävien asioiden lisääminen ja kentän vaikeuttaminen entisestään olisivat varmasti sellaisia asioita, joita olisi hionut jos aikaa olisi jäänyt enemmän aikaa .
Lisää kommentti
- ⁞
Harjoitustyö ei ole tällä hetkellä ajantasalla versionhallinnassa, koska sen kanssa on jokin ongelma.
Haastavinta oli selvittää miksi viholliset eivät aluksi lähteneet liikkeelle ilman pientä alkutyöntäisiä. Loppuvalikko olisi hyvä lisätä. Piirsin blokit paintilla ja hahmon tein pixelart sivustolla. Vihollisen otin kolmannelta osapuolelta, joka oli copyright vapaa. Loputtomuus olisikin seuraava toteutusvaihe, jos jatkaisin pelin kehittämistä :D
Tässäkö se on se 2020-luvun bounce? Oletko saanut inspiraatiota em. pelistä? :)
Juu kyllä kieltämättä pientä inspistä siitä on saatu!
Lisää kommentti
- ⁞
Pelin ideana on kerätä luita, makkaroita tai pihvejä Raiku-koirahahmoa liikuttamalla. Raikun tulee väistellä palloja, jotka räjähtävät hänen koskettaessa niitä sekä varoa herättämästä tyynyllä nukkuvaa koiranpentua.
Lisää kommentti
- ⁞
Tasohyppelypeli, jossa on tavoitteena ryöstää pankista timantti jäämättä kiinni ja paeta.
Camilla: Vihujen tekoälyn kanssa olisin halunnut kikkailla enemmän, jos olisi riittänyt aikaa. Nyt ne vain juoksevat päin ja ampuvat, joka on pelillisesti hieman tylsää
Teemu: Räjähteitä voi heitellä loputtomasti ja sitten kentän vaihtuessa näppäinkomentoa ei luoda, joten tällaista ongelmaa ei pääse tapahtumaan
Vilma: Hankala arvioida ajankäyttöä, kun en kirjannut tunteja. Kuitenkin meni kurssin mitoituksesta yli. Paljon aikaa meni Jypelin haltuunottamiseen, mutta uuden erilaisen tasohyppelypelin tekisi varmaan aika paljon nopeammin. Olisi ollut kiva panostaa enemmän kenttien tekemiseen, kun ne jäivät hieman tylsiksi.
Kai: Toiston kanssa hieman kipuilin, mutta päädyin siihen, että en lähde kikkailemaan niiden poistamiseksi, koska ne tosiaan kuitenkin eroavat toisistaan, jolloin parametreja tulisi hirveät listat. Lisäksi niissä on erilaisia ehtoja eri kentännumeroilla, joka myös hankaloitti asioita.
Joose: Unohtui videolla mainita, että hahmot ja animaatiot on netistä löydettyjä vapaalla lisensillä. Animaatioiden teko Jypelissä on todella yksinkertaista. Kuvat vain laitetaan listaan ja pyöritetään Jypelin animaatiometodilla.
Lisää kommentti
- ⁞
8-pallo
Lisää kommentti
- ⁞
Pelin tarkoituksena on tuhota mahdollisimman monta asteroidia ja saada ennätys. Asteroidit kiihtyvät jokaisen tuhoamisen jälkeen.
Kiitoksia! Jos alottaisin uuestaan niin ehkä lisäisin siihen vielä ennemmän ominaisuuksia mutta periaatteeltaan olisi varmaan melko samanlainen.
Niihän se on:) vielä harkinnan alla otanko aikalaskurin siitä pois vai jätänkö. Ammukset näkyvät videolla varsin huonosti jostain syystä mutta itse peliä pelatessa mielestäni näkyvät riittävän hyvin.
kiitos! Kyllä siinä useammn päivän joutui hommia tekemään. Itse tuntimäärästä en ole niin varma
Kiitos! Netistä löytyi hyvin apua!
Kiitos! Pitäähän siihen vähä vaihtelua lisätä!
Lisää kommentti
- ⁞
Ohjelma on simppeli sääsovellus, jolla voi hakea nykyiset säätiedot tai 5 päivän sääennusteen haluamalleen kaupungille.
Huom! Valitettavasti käytössäni ei ollut mikkiä, joten en voinut nauhoittaa puhetta, vaan jouduin turvautumaan videon tekstittämiseen, pahoittelut!
Lisää kommentti
- ⁞
Pelissä pyritään pääsemään rantapallolla valkealle maalialueelle ja samalla jalkapallot yrittävät tuhota sinut.
Lisää kommentti
- ⁞
Sammakon on tarkoitus päästä mahdollisimman korkealle pomppimalla lumpeenlehtiä pitkin. Lumpeenlehdistä saa pisteitä, ja ne pienenee mitä korkeammalle pääsee. Välillä kentälle tulee kukkia tai lintuja, joista pisteet lisääntyy tai vähenee.
-Oletko määrittänyt nuo pelikenttään tulevat elementit (lumpeet, linnut, kukat...) koko kenttään itse vai tuleeko ne jotenkin randomisti?
Lisää kommentti
- ⁞
Olet juuri päässyt töistä mitä kauneimpana torstai-iltana. Pidennetty viikonloppu häämöttää edessä ja kurvaat autollasi pois työpaikan pihasta. Kuitenkin Jyväskylä tarjoilee vielä pidemmältä tuntuvan ruuhkan kello neljän aikaan, sillä moni muukin haluaa töistä kotiin heti paikalla.
Lisää kommentti
- ⁞
Tämä on pallomeri niminen peli. Tarkoituksena on kerätä kaikki tähdet ja säilyä mahdollisimman pitkään hengissä samalla kun pallomeri täyttyy palloista ja kakkamöhkäleistä.
Camilla: Kiitos! Beginissä ei alunperin ollut noin paljoa, vaan kaikki omina aliohjelminaan. Kävi vaan sit niin, että pistelaskusysteemin takia jouduin aika paljon muuttamaan tavaraa beginiin, että pääsen esim. lisämään pisteitä törmäyksistä. Tää vähän harmitti, mutta ensikerralla toivottavasti paremmin.
Eeli: Jätin pistelaskunsysteemin suunnittelun liian myöhäiseen vaiheeseen. Siitä johtuen tuli vähän turhan täysi tosta beginistä.
Lisää kommentti
- ⁞
Minigolf peli, jossa tarkoituksena on saada pallo reikään mahdollisimman vähäisillä lyönneillä.
Lisää kommentti
- ⁞
Tämä on OnniOpiskelija niminen peli. Pelissä liikutaan tasolla, väistellään vihuja ja kerätään opintopisteitä. Niitä saa vastaamalla oikein kysymyksiin
Lisää kommentti
- ⁞
Pelissä saalistetaan mahdollisimman monta kalaa 30 sekunnin ajan hyppelemällä tasolta tasolle.
Lisää kommentti
- ⁞
Avaruustaisto on ammuskelupeli, joka sijoittuu avaruuteen. Pelissä tavoitellaan avaruuden herruutta tappamalla ilkeät avaruusoliot.
Lisää kommentti
- ⁞
Kyseessä on tasohyppelypeli, jossa painovoima vetää pelaajaa ylöspäin. Pelissä voi kerätä pisteitä lampuista ja ajasta sekä kuolla kurpitsoihin osumalla.
Jos muut pelaajat saa niin paljon pisteitä, että sinun tulos häviää pistetaulukolta niin jääkö se mihinkään talteen vai häviääkö tulos lopullisesti?
Lisää kommentti
- ⁞
Tasohyppely peli, jonka tarkoituksena on kerätä kaikki koiran herkut putoamatta alas.
Lisää kommentti
- ⁞
Click-Hoops on helppo muutaman napin peli jossa tarkoituksena heittää mahdollisimman monta koria minuutissa.
Vastasiko pelin lopputulos odotuksia vai jäikö parannettavaa?
Lisää kommentti
- ⁞
Tarkoituksena tuhota mahdollisimman monta vastustajan konetta. Viholliskoneita ei saa päästää näytön vasempaan laitaan, eikä niiden saa antaa osua pelaajaan.
Lisää kommentti
- ⁞
Tarkoituksena on saada kerättyä neljä kutakin muotoa, eli neljä sydäntä, neljä timanttia ja neljä tähteä. Muodon saat vastaamalla oikein symbolin arvon, eli ratkaisemalla yhtälön. Pelin suorittamiseen vaaditaan neljä oikeaa kolmion arvoa, neljä oikeaa neliön arvoa ja neljä oikeaa ympyrän arvoa.
Lisää kommentti
- ⁞
Tarkoituksena on auttaa Pelastaja-Kalaa keräämään mahdollisimman paljon kaloja ennen yläreunan veteen osumista. Hiekkalinnoja tulee väistellä.
Lisää kommentti
- ⁞
Pelissä ohjataan tikku-ukkoa kaksiulotteisessa sivusta kuvatussa tasohyppelykentässä tasojen päällä liikkumalla ja hyppimällä. Tavoitteena on kerätä kunkin tasohyppleykentän sisältämät väriympyrät ja sen jälkeen päästä maaliin.
Lisää kommentti
- ⁞
Tasohyppely koiraPeli
Lisää kommentti
- ⁞
Pelin tavoitteena on kerätä puolen minuutin aikana mahdollisimman paljon pisteitä keräämällä varaosia työkalupakkiin ja välttelemällä kiviä. Pelikentälle tippuu erilaisia varaosia ja kivenmurikoita. Varaosien keräämisestä saa 1 pisteen, kivenmurikan osuma vähentää 2 pistettä.
Lisää kommentti
- ⁞
Kaksi avaruusalusta löytää toisensa kaukana avaruudessa. Ne ovat vanhoja verivihollisia, ja siksi yrittävät tuhota toisensa! Kyseessä on kaksinpeli, jossa nopein ja taitavin voittaa!
Lisää kommentti
- ⁞
Turhauttava, mutta hauska hardcore -tasohyppelypeli, jossa jo ensimmäinen kuolema käy kohtaloksesi. Väistele vihollisia ja kerää kaikki kolikot tässä mieltäriipivässä ja turhauttavan haastavassa tasohyppelypelissä. Kentän vertikaaliset ja horisontaaliset elementit pitävät huolen siitä, ettet varmasti edes löydä kaikkia kolikoita ensimmäisellä pelikerralla. Kentällä voi kuitenkin palata takaisin etsimään mahdollisesti unholaan jääneitä kolikoita, mutta muista: vain jos selviät hengissä. Oletko valmis kokeilemaan?
(Ongelmakohdaksi nauhoituksessa muodostui se, ettei Windows 10 -ympäristössä kykene nauhoittamaan työpöytää frapsilla, eikä OBS:n käyttö onnistunut mustan ruudun bugin takia. Ohjelmakoodi löytyy versionhallinnasta ja tarvittaessa voin ratkaistuani näytön tallennuksen ongelman kuvata ja selittää myös ohjelmakoodin ennen tenttiä viimeisteltyäni pelin.)
Video ei ole ajan tasalla, eikä esittele pelin kaikkia ominaisuuksia.
Ps. Mitä anagrammeja on sanalla "Gruber"?
Lisää kommentti
- ⁞
Pelissä väistellään punaisia vihuja ja kerätään vihreänkeltaisia hyviä pallukoita, jotka kasvattavat hahmoa. Liikkuu sivusuunnassa.
Lisää kommentti
- ⁞
Lisää kommentti
- ⁞